środa, 4 grudnia 2013

Krupnik na kaszy jęczmiennej perłowej


Tradycyjna polska zupa.
Przez jednych znienawidzona, a przez innych uwielbiana - ja osobiście bardzo lubię!
Smaczna i syta zupa, idealna na jesienno-zimową porę.
Kasza jęczmienna to doskonałe źródło fosforu niezbędnego dla prawidłowego funkcjonowania organizmu, zwłaszcza w chłodne dni.

Składniki:
  • 1/2 szkl. kaszy jęczmiennej perłowej Kupiec
  • 2 marchewki
  • 1 pietruszka
  • kawałek selera
  • kawałek pora
  • 3-4 średnie ziemniaki
  • listek laurowy
  • 4-5 ziarenek ziela angielskiego
  • 4-5 ziarenek pieprzu czarnego
  • 6 skrzydełek (porcja rosołowa lub 6 kawałków żeberek)
  • sól
  • pieprz czarny świeżo mielony
  • garść posiekanej natki pietruszki

Sposób przygotowania:
Do garnka wkładamy skrzydełka (porcję rosołową lub żeberka), listek laurowy, ziele angielskie i pieprz ziarnisty i stawiamy na gaz.
Gdy mięso będzie na wpół miękkie dodajemy włoszczyznę, a po około 10-15 minutach dorzucamy ziemniaki pokrojone w kosteczkę.
Gotujemy do miękkości mięsa i warzyw. 
Warzywa (marchewkę, pora i selera) wyjmujemy i ścieramy na tarce na dużych oczkach i dodajemy z powrotem do wywaru.
Kaszę jęczmienną opłukujemy pod bieżącą wodą na sicie i dodajemy do gotującego się wywaru.
Gotujemy około 15 minut aż kasza napęcznieje i będzie miękka.
Zupę doprawiamy do smaku solą i pieprzem.
Na sam koniec dodajemy posiekaną natkę pietruszki i podajemy.
Smacznego!

Moja rada:
Jeśli nie lubicie zup gotowanych na mięsnym wywarze, ugotujcie ją na samych warzywach, a na sam koniec dodajcie łyżkę masła dla smaku i natkę pietruszki. 




6 komentarzy:

  1. Tradycyjny krupnik to moja ulubiona zupa z czasów dzieciństwa,teraz rzadko gotuję,ale jak już zrobię,to sama zjadam,bo reszta domowników stroni od krupniku:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie domownicy lubią krupnik, więc nie ma problemu.
      Jako dziecko jadłam, ale nie była to wtedy moja ulubiona zupa :)

      Usuń
  2. Ostatnio nagotowałam cały gar takiej pysznej zupy i ze smakiem ją zjedliśmy :) Ja oprócz kaszy perłowej dodaję także pęczak. Tak patrzę i zjadłabym sobie znowu takiego krupniku :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja także lubię krupnik na pęczaku, ogólnie bardzo lubię pęczak :)
      Polecam pęczak z dynią i borowikami - przepyszny przepis :)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...