wtorek, 17 grudnia 2013

Francuskie paluchy z cynamonem i cukrem trzcinowym


Dzisiaj propozycja na bardzo szybkie ciacha - paluchy z ciasta francuskiego z cynamonem.
Bardzo szybkie i  proste do przygotowania, efektownie prezentujące się ciastka.
Doskonale sprawdzają się w awaryjnej sytuacji, gdy nie macie czasu na pieczenie, a za 10 minut spodziewacie się gości lub gdy najdzie Was ochota na coś słodkiego.

Składniki:
  • 1 płat świeżego ciasta francuskiego
  • 1 jajko
  • 2 łyżki mleka
  • cukier trzcinowy
  • cynamon

Sposób przygotowania:
Płat ciasta francuskiego rozwijamy i kroimy ostrym nożem w długie paski o szerokości ok. 1,5 cm.
Smarujemy rozmąconym jajkiem z mlekiem, posypujemy cukrem trzcinowym i cynamonem.
Wstawiamy do gorącego piekarnika nagrzanego do 200°C.
Pieczemy około 15 minut z funkcją termoobiegu.
Po upieczeniu lekko studzimy i podajemy.
Smacznego!


8 komentarzy:

  1. pyszności! chętnie bym schrupała takiego palucha :) swoją drogą u mnie też dzisiaj słodko i francuzko :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie znam wersji na słodko,fajna alternatywa:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja lubię na słodko i właśnie z cynamonem - pycha!

      Usuń
  3. Jak znalazłam ten przepis to odrazu pobiegłam do sklepu po ciasto francuskie, ale niestety w kształcie paluchów mi nie wychodzą, więc zmodyfikowałam ten przepis i wykrawam po prostu kwadraciki. Cała reszta pasuje i wychodzą naprawdę pyszne, do porannej kawy jak znalazł!!!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Każdy kształt się nada.Tylko nie wiem dlaczego nie wychodzą Ci paluchy? Wystarczy nożem lub radełkiem wyciąć paski :)

      Usuń
  4. Paluchy oczywiście pięknie wyrosły do góry ale tak wysoko że się po chwili poprzewracały i zrobił się ogólny bałagan, tak sobie przez chwilę pomyślałam że może nie powinnam ich robić w piekarniku na termoobiegu... nie wiem czy to ma znaczenie..... ale inny kształt w niczym nie przeszkadza ;-) Pozdrawiam smakoszy ciasta francuskiego !!!!!!

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...