niedziela, 3 listopada 2013

Zwiebelkuchen - ciasto cebulowe



Pierwszy raz ciasto to jadłam jakieś 16 lat temu w Niemczech.
Przepis ten mam właśnie stamtąd, ale o dziwo nie od Niemki tylko od Greczynki, z którą je przygotowywałam. 
Zakochałam się wtedy w tym przepisie i od tamtej pory często do niego wracam. 
Polecam - jest bardzo smaczne i syte, a przy tym jest to danie niedrogie i wegetariańskie. 

Składniki:

ciasto drożdżowe:
  • 500 g mąki pszennej
  • 1 szkl. mleka
  • 40 g świeżych drożdży
  • 1 łyżeczka soli
  • 1 łyżeczka cukru
  • 2 jajka
  • 5 łyżek oleju
farsz cebulowy:
  •  1 kg cebuli
  •  4 łyżki oleju
 sos śmietanowo-jajeczny:
  • 350 ml kwaśnej śmietany
  • 1 szkl. mleka
  • 3 jajka
  • 1 łyżka kminku
  • sól
  • pieprz czarny świeżo mielony

Sposób przygotowania:
Mleko delikatnie podgrzewamy.
Drożdże rozkruszamy, dodajemy cukier i ucieramy, dolewamy letnie mleko. 
Odstawiamy na kilka minut żeby drożdże zaczęły pracować.

Do miski przesiewamy mąkę, dodajemy sól i mieszamy.
Dolewamy pracujące drożdże, olej i wbijamy jajka.
Wyrabiamy ciasto przez kilka minut.
Przykrywamy ściereczką i odstawiamy do wyrośnięcia.

W czasie, gdy ciasto rośnie przygotowujemy farsz: cebulę kroimy w piórka lub półplasterki.
W garnku podgrzewamy 4 łyżki oleju i dusimy na nim cebulę pod przykryciem aż zmięknie i stanie się szklista. 
Odstawiamy do przestudzenia. 

W osobnej misce przygotowujemy sos: śmietanę, mleko i jajka roztrzepujemy trzepaczką. Dodajemy kminek oraz sól i pieprz do smaku.

Wyrośnięte ciasto przekładamy do formy prostokątnej (wym. 40x24 cm).
Wykładamy zeszkloną cebulę i polewamy sosem śmietanowo-jajecznym.
Ciasto wstawiamy do piekarnika nagrzanego do 180-190°C i pieczemy przez 45 minut.
Smacznego!




10 komentarzy:

  1. Ciasto wygląda bardzo ciekawie :) Super pomysł

    OdpowiedzUsuń
  2. Odpowiedzi
    1. tu-tusia jest bardzo smaczne - polecam!

      Usuń
  3. Super że to "znalazłam" ♡ Zwiebelkuchen jadłam 20 lat temu w Niemczech (popijając białym winem) i bardzo mi smakowało. ♡ Zapomniałam o tym ale teraz znowu "narobiłaś mi smaka" :-) Zapisuje i nie długo na pewno zrobię. Dziękuję bardzo! :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że trafiłaś na mojego bloga i przepis. Ja sama pierwszy raz jadłam w Niemczech 18 lat temu i się zakochałam w tym smaku!
      P. S. Daj znać, czy smakowało?

      Usuń
  4. Świetnie smakuje ;-) pierwszy raz jadłam u znajomej, ona mi właśnie poleciła przepis z Twojego bloga, teraz sama robię i często Zwiebelkucheb wita na moim stole. Polecam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że inni czytelnicy polecają moje przepisy swoim znajomym czy rodzinie. Jest mi bardzo miło. Poza tym to mobilizuje do dalszego blogowania.
      Dziękuję bardzo za miłe słowa!

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...