piątek, 1 listopada 2013

Świeży sok z marchewki z dynią i jabłkiem


Uwielbiam takie świeżo przygotowane soki warzywne, owocowe czy warzywno-owocowe.
Jak byłam dzieckiem takie soki przygotowywała mi i siostrze moja mama czy babcia - zawsze z chęcią je piłyśmy.
Dzisiejsza propozycja to mieszanka marchwi, jabłek i dyni.
Taki sok zawiera bardzo cenne witaminy oraz mikro- i makroelementy, jest także alternatywą dla dziennej porcji warzyw i owoców, które powinniśmy spożyć.  
Taki sok należy spożyć zaraz po przygotowaniu lub w jak najkrótszym czasie, ale wtedy przechowujcie go w lodówce, najlepiej w zakręconej butelce, gdyż utlenia się i traci swoje cenne wartości.
Taki sok możecie podać dzieciom już od 5 miesiąca, wprowadzając go stopniowo do diety - ale należy użyć marchwi z własnego ogródka bez nawozów lub z ekologicznych upraw. Na początku warto taki sok rozcieńczyć wodą źródlaną w stosunku 1:1. 

Na zdrowie!

Składniki:
  • 1 kg marchwi
  • 500 g jabłek
  • 300 g dyni

Sposób przygotowania:
Marchew, jabłka i dynię myjemy, obieramy i kroimy na mniejsze kawałki. 
Przepuszczamy przez sokowirówkę.

Jeśli nie posiadacie sokowirówki marchew, jabłka i dynię zetrzyjcie na tarce o najdrobniejszych otworach, a następnie wyciśnijcie przez gazę.

Sok należy natychmiast pożyć po przygotowaniu, gdyż utlenia się i traci cenne witaminy.


4 komentarze:

  1. ...niedawno piłam z samej marchwi... czułam się jakbym piła marchew z dodatkie ziemi. Fakt, trzeba dodać do marchewki coś jeszcze żeby wydobyć wspaniały smak :). Koniecznie spróbuje :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja uwielbiam sok z samej marchwi, jest lekko słodki, uwielbiam go. Nie wiem czemu czułaś smak ziemi?

      Usuń
  2. Nie robiłam jeszcze sama soku, a szkoda;)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...