niedziela, 17 listopada 2013

Roladki z indyka z farszem dyniowym


Moja propozycja na smaczny niedzielny obiad i nie tylko.
Lekkie, kolorowe, dietetyczne i smaczne roladki z indyka z dynią, gotowane na parze.
Pięknie się prezentują, zachęcają do zjedzenia.
Super proste i szybkie do przygotowania.
Roladki możecie przygotować także z filetów z piersi kurczaka.
Jeśli nie lubicie dań na parze możecie je także przygotować klasycznie na patelni.

Składniki:
  • ok. 500 g fileta z piersi indyka
  • 300 g dyni (obranej i oczyszczonej)
  • 3 łyżki kremowego serka śmietankowego
  • 1/2 ząbka czosnku
  • sól morska
  • pieprz czarny świeżo mielony

Sposób przygotowania:
Filet z piersi indyka kroimy na plastry po 100-120 g (4-5 szt.)
Przykrywamy folią spożywczą i cienko rozbijamy, uważając by nie uszkodzić mięsa.
Przyprawiamy solą i pieprzem.

Dynię ścieramy na grubych oczkach tarki.
Mieszamy z serkiem śmietankowym, dodajemy przeciśnięty przez praskę czosnek i doprawiamy do smaku solą i pieprzem.

Na każdym sznyclu z indyka rozkładamy równomiernie farsz i zwijamy w roladkę.
Roladki zawijamy w folię spożywczą i układamy w parowarze lub w garnku do gotowania na parze, ewentualnie w garnku z sitkiem.
Gotujemy ok. 15 minut.
Smacznego!

Moja rada:
Jeśli nie lubicie gotowanych roladek możecie je usmażyć na patelni: rozgrzewamy patelnię, wlewamy ok. 1-2 łyżek oleju, układamy roladki zawinięciem do dołu (można także spiąć wykałaczkami) i szybko obsmażamy z każdej strony, a następnie pod przykrywką na wolnym ogniu smażymy przez ok. 8 minut. 


11 komentarzy:

  1. Mmmm, ależ mi smaka znów narobiłaś. Co prawda indyka nie jadam, ale myślę, że z kurczakiem też się fajnie skomponuje ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo Paulinko - cieszę się bardzo, że spodobał Ci się mój pomysł :)
      Koniecznie wypróbuj indyka, ale z kurczakiem będzie też się super komponowała dynia :)

      Usuń
  2. Farsz dyniowy, ciekawy pomysł! Delikatne i smakowite ;) Pozdrawiam, gingerbreath.blox.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo za miły komentarz :)

      Usuń
  3. A ja mam pytanie-co zrobić by pierś indyka nie wyszła sucha?Mnie nigdy nie wychodzi soczysta,zawsze jak wiórki... :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. A ja mam pytanie-co zrobić by pierś z indyka wyszła soczysta,nie sucha?Mnie zawsze wychodzi totalnie sucha... :-)
    Z góry dziękuję za podpowiedź:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Renia B. - na pewno piersi nie należy ani przesmażyć, ani zbyt długo gotować na parze, zbyt długa obróbka termiczna wysusza mięso, warto mięsko także zamarynować w ziołach czy oleju. Dodatkowo pierś "nawilży farsz", np. taki jak w tym przepisie z dyni czy nawet ze szpinaku. Mi zawsze wychodzi mięsko soczyste.
      Jeśli szukasz przepisu na pieczoną pierś z indyka w całości, która wychodzi soczysta to zapraszam do przepisu pod linkiem http://kuchnianaobcasach.blogspot.com/2013/03/pieczona-piers-indyka.html
      Powodzenia :)

      Usuń
  5. Dziękuję ślicznie za odpowiedź.Postaram się dostosować do wszystkich fachowych wskazówek:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że moja rada okazała się zrozumiała.
      Życzę powodzenia :)
      Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...