piątek, 29 listopada 2013

Omlet z kaszą jaglaną i cukinią



Omlet powstał po tzw. "czyszczeniu lodówki".
Została mi cukinia, kasza jaglana i lekko sfatygowana już natka pietruszki.
Jajka zawsze są w lodówce, więc długo nie myśląc powstał syty, bardzo smaczny i dodatkowo zdrowy omlet, który dostarczy Wam energii na kilka godzin.
Idealny na szybkie, treściwe śniadanie.

Miłego dnia!

Składniki:
  • 3 jajka
  • 1/2 szkl. kaszy jaglanej ugotowanej na sypko
  • 1/2 małej cukinii
  • 2 łyżki posiekanej natki pietruszki
  • sól morska
  • pieprz czarny świeżo mielony
  • szczypta suszonych płatków chili - jak samemu przygotować pokazywałam tutaj
  • zioła prowansalskie

Sposób przygotowania:
W misce rozkłócamy jajka za pomocą widelca lub trzepaczki. Masę jajeczną dobrze napowietrzamy.
Dodajemy kaszę, pokrojoną w cienkie plasterki cukinię, przyprawy i zioła.
Mieszamy razem i wylewamy na rozgrzaną patelnię z łyżką oleju.
Smażymy na wolnym ogniu, przez około 10 minut, co jakiś czas podważając omlet i wlewając pod spód jajka, które się jeszcze z wierzchu nie ścięły.
Omlet możemy nakryć pokrywką, co przyspieszy proces smażenia.
Podajemy gorący.
Smacznego!

10 komentarzy:

  1. Apetyczny :) Takie śniadanie daję energię na cały dzień :) U mnie dziś również omlet, tyle że na słodko z bananami :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moim zdaniem omlet z bananami też dostarcza dużo energii :)
      Dziękuję za komentarz :)

      Usuń
  2. Super omlecik... Mam ochotę na takie śniadanko :) jak będziemy mieli wolne to zrobię dla nas takie fajne śniadanko w roli głównej z Twoim omletem :)

    OdpowiedzUsuń
  3. A ja jeszcze nie jadłam omleta, jakoś nie mogę się za niego zabrać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Paulinko - omlet to bardzo prosty i szybki sposób na smaczne i syte śniadanie. Koniecznie musisz sobie zrobić :)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...