sobota, 9 listopada 2013

Marchewka z groszkiem


Marchewka z groszkiem - klasyka.
Któż jej nie jadł?
Doskonały dodatek obiadowy do kotletów schabowych, mielonych czy kurczaka.
Bardzo często w moim domu przygotowywało się samą marchewkę, ale czasami podawało się w towarzystwie groszku.
A Wy jaką wersję lubicie?

Składniki:
  • 500 g marchewki
  • 1 szkl. groszku świeżego lub mrożonego
  • 1 łyżka masła
  • 1 łyżeczka cukru
  • sól
  • pieprz czarny świeżo mielony
  • sok z cytryny
  • 1 łyżka mąki pszennej

Sposób przygotowania:
Marchewkę obieramy, myjemy i kroimy w kosteczkę, przekładamy do garnka.
Dodajemy groszek i wlewamy wodę - mniej więcej do wysokości warzyw, dodajemy masło, przykrywamy pokrywką i gotujemy do miękkości.
Mąkę rozprowadzamy w niewielkiej ilości zimnej wody i dodajemy do warzyw, mieszamy, zagotowujemy.
Doprawiamy do smaku solą, pieprzem, cukrem i sokiem z cytryny.
Smacznego!

Moja rada:
Zamiast groszku świeżego lub mrożonego można użyć konserwowego, który dodajemy na samym końcu, aby się tylko zagrzał. W przeciwnym razie rozgotuje się nam groszek.


12 komentarzy:

  1. U mnie też taka była tylko z sosem :)
    Twoją wygląda bardzo apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moja teściowa robi w sosie - ze śmietaną :)
      Też bardzo ją lubię :)

      Usuń
  2. Mój ulubiony dodatek, ja zagęszczam mąką ziemniaczaną daje dodatkowy smak taki z dzieciństwa:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mąka ziemniaczana też może być, tylko marchewkę trzeba zjeść od razu, bo jeżeli ją zostawimy to się rozrzedzi :)

      Usuń
  3. proszę o pomoc - zrobilam wg przepisu z warzywami mrozonymi. Dosypując mąki robily mi sie grudki ciasta. Dlaczego i co mam zrobić abby więcej ich nie bylo. Dziękuuje za pomoc. Karina

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Karinka - chyba nie zrobiłaś wg przepisu.
      Mąkę nie dosypujemy, tylko najpierw rozprowadzamy w niewielkiej ilości zimnej wody, a dopiero potem wlewamy do warzyw. Na pewno nie wyjdą grudki jeśli zrobisz wg przepisu.
      Zawsze - jak wsypiesz mąkę od razu do warzyw to wyjdą grudki, dlatego należy mąkę rozprowadzić w wodzie.
      Powodzenia!

      Usuń
    2. ja ja rozprowadziłam w niewielkiej ilości zimnej wody a pozniej wlałam do marchewki z groszkiem cały czas mieszając :(
      mam nadzieje ze metodą prób i błędów w koncu mi sie uda :-)
      Dziękuje za odpowiedz ;-*

      Usuń
    3. W takim razie nie powinny były powstać grudki.
      Może w zbyt małej ilości w2ody rozprowadziłaś mąkę i wyszedł klej.
      Warto także garnek ściągnąć na chwilę z ognia, wlać mąkę i dokładnie wymieszać, a następnie postawić na gaz i zagotować.
      Mam nadzieję, że dojdziesz do wprawy :)
      Powodzenia :)

      Usuń
  4. Uwielbiam-ja nie zagęszczam mąką,daję tylko masło i trochę cukru,taka marchewka z groszkiem często była u mnie dodatkiem do obiadu:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sposobów na przygotowanie marchewki z groszkiem jest kilka.
      Ja lubię "na gęsto", ale czasami także robię bez mąki :)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...