środa, 13 listopada 2013

Jesienna rozgrzewająca owsianka bezmleczna



Dzisiaj zdrowe śniadanie dla osób z nietolerancją mleka.
Uwielbiam owsianki, bo to szybka, prosta, syta, smaczna propozycja śniadaniowa, którą można przygotować nawet w pracy.
Dodatek cynamonu i imbiru sprawia, że owsianka nas rozgrzeje i doda energii na resztę dnia.
Polecam - bardzo smaczna!

Składniki:
  • 3 łyżki płatków owsianych
  • 1 jabłko
  • 1 łyżka suszonej żurawiny
  • 1 łyżka nasion sezamu
  • 1 łyżka pestek słonecznika
  • 1 łyżka pestek dyni
  • 1/4 łyżeczki świeżo startego imbiru
  • sok z cytryny
  • miód
  • 1-2 szczypty cynamonu

Sposób przygotowania:
Do miseczki wsypujemy płatki owsiane, żurawinę, sezam, imbir i cynamon.
Zalewamy wrzącą wodą do wysokości płatków i odstawiamy na około 10 minut, aby płatki spęczniały.
Na suchej patelni prażymy pestki słonecznika i dyni, do czasu aż zaczną brązowieć i pachnieć orzechowo. 
Do owsianki ścieramy jabłko wraz ze skórką, dodajemy odrobinę soku z cytryny i uprażone pestki.
Całość dosładzamy miodem do smaku, mieszamy i podajemy.
Smacznego!


10 komentarzy:

  1. Dla mnie super, uwielbiam owsiankę, a jestem od 3 dni na diecie bez mleka więc mi się przyda:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że przypasowała Ci moja propozycja bezmlecznej owsianki :)

      Usuń
  2. Z takimi dodatkami na pewno musiała smakować bosko :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Na mleku bardzo lubię,ale taka też chętnie spróbuję:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aguś polecam - owsianka jest bardzo smaczna i pełnowartościowym posiłkiem :)

      Usuń
  4. lubię jak jest dużo zdrowych dodatków :) Pyszna owsianka.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo - zdrowo to dla mnie podstawa :)

      Usuń
  5. dla mnie owsianka najlepsza na mleku, ale taką równie chętnie bym zjadła :) samo zdrowie !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kiedyś też tak myślałam, że na mleku najlepsza, ale jak zrobiłam na wodzie i spróbowałam to zmieniłam zdanie :)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...