czwartek, 21 listopada 2013

Jak ugotować brukselkę


Z wielu z Was uważa brukselkę za niesmaczne, nieprzyjemnie pachnące i rozgotowane warzywo - na sam widok i wspomnienia z dzieciństwa robi się Wam niedobrze.
Poniżej chciałabym Wam pokazać sposób w jaki przygotowuję brukselkę, dzięki któremu jest smaczna, prawie bez goryczki, jędrna i zielona.
Ugotowanie dobrej brukselki jest dziecinnie proste.

Jak przygotować brukselkę:
  • brukselkę obieramy ze starych, zewnętrznych liści, odkrajamy końcówkę głąba i nacinamy nożem na krzyż "X" - dzięki takiemu zabiegowi szybciej się ugotuje i straci nieco goryczkę
  • moczymy w zimnej wodzie przez około 5-10 minut, odcedzamy
  • następnie wkładamy do gotującej się wody z dodatkiem soli i gotujemy bez przykrywki przez 5 minut, licząc czas od ponownego zagotowania się wody - brukselka powinna być al dente
  • odcedzamy na durszlaku i dodatkowo możemy zahartować zimną wodą, aby zahamować proces gotowania i zachować piękny, zielony kolor.

Brukselkę możecie ugotować także:
  • na parze w garnku ze specjalnym wkładem lub durszlakiem, ewentualnie w urządzeniu do parowania (gotujemy ok. 10 minut)
  • w wodzie z dodatkiem mleka
  • w bulionie warzywnym lub drobiowym
  • w wodzie z dodatkiem masła i soli

Ugotowaną brukselkę podajemy na ciepło, z dodatkiem np. klarowanego masła lub polaną masłem z bułką tartą.

Zahartowaną i ostudzoną brukselkę możecie wykorzystać do przygotowania sałatek, zapiekanek, tart.






10 komentarzy:

  1. Pysznie wygląda.Pożyteczne porady,zapamiętam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. jakoś nigdy nie zwracałam uwagi jak gotuje brukselkę, człowiek się uczy cały zcas:D:D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nasze mamy i babcie też gotowały brukselkę nie zwracając na to uwagi, często była rozgotowana, a dzieciom strasznie nie smakowała. Ten sposób pozwala uzyskać wspaniały smak brukselki :)
      Polecam!

      Usuń
  3. Ja lubię brukselkę,choć dość rzadko ją przygotowuję,bo poza mną nie ma wiecej chętnych na nią:)ale jeśli gotuję,to tak jak wszystkie "kapustne"gotuję bez przykrywania garnka,dzięki czemu to co niesmaczne uchodzi w eter:)oczywiście też oczyszczam zewnętrzne listki,myję,a potem gotuję w osolonej wodzie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Warto Aguś jeszcze naciąć głąb, dodatkowo uleci z niego goryczka :)

      Usuń
  4. Witam :) wszyscy domownicy lubią brukselkę ,raz kupiłam ,ugotowałam w osolonej wodzie i wyszła mi gorzka ,postanowiłam zrobić drugie podejście :D tylko słyszałam ,żeby nie było czuć goryczy należy ją zamrozić na kilka godzin, więc teraz ją zamrożę i natnę na krzyż ,zdecydowałam się zabezpieczyć przed goryczką na dwa sposoby :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja nie mrożę, tylko moczę w zimnej wodzie, ale to też dobry sposób, chodzi o to by ją schłodzić :)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...