poniedziałek, 11 listopada 2013

Jajka sadzone z prażonymi pestkami dyni



Wolny dzień i leniwe, szybkie śniadanie.
Polecam jajka sadzone wzbogacone o pestki dyni, które wcześniej uprażyłam - dzięki temu pestki zyskują na smaku, są chrupiące o lekko orzechowym posmaku.
Całość podkręciłam suszonymi płatkami chili, która sama przygotowuję.
Idealne jesienne śniadanie - jajka sadzone, gazetka i kawa - czego trzeba więcej?

Składniki:
  • jajka
  • pestki dyni 
  • szczypta soli morskiej
  • szczypta suszonych płatków chili - jak przygotować pokazywałam tutaj
  • łyżka oleju

Sposób przygotowania:
Na suchej patelni prażymy pestki dyni, aż zaczną brązowieć i pięknie pachnieć. 
Zdejmujemy z patelni.
Na tą samą patelnię wlewamy łyżkę oleju i wbijamy jajka (ja użyłam specjalnych foremek silikonowych w kształcie kwiatków), smażymy na wolnym ogniu.
Gdy białka jajek zetną się, a żółtko będzie nadal płynne dodajemy uprażone pestki dyni i przyprawiamy do smaku solą i szczyptą płatków chili.
Podajemy od razu.
Smacznego!


2 komentarze:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...