sobota, 23 listopada 2013

Brownies

Zapraszam na przepyszne ciasto, mocno czekoladowe, lekko zakalcowate i wilgotne - klasyczne brownies rodem z Ameryki.
Uwielbiam - jest boskie, rozpuszcza się "w gębie".
Bardzo szybkie do przygotowania i super proste, łącznie z pieczeniem przygotowanie zajmuje 30 minut.
Polecam!!!

Składniki:
  • 300 g czekolady gorzkiej (u mnie 74% kakao)
  • 200 g masła
  • 5 jajek
  • 100 g mąki pszennej
  • 300 g cukru

Sposób przygotowania:
Do rondelka przekładamy masło, cukier i połamaną czekoladę i rozpuszczamy w kąpieli wodnej - stawiając rondelek do większego garnka z gotującą się wodą. 
Odstawiamy do przestudzenia.
Do przestudzonej czekolady z masłem i cukrem dodajemy po jednym jajku na przemian z mąką.
Mieszamy do uzyskania gładkiej, lśniącej konsystencji.
Formę prostokątną (wymiary 25x30 cm) wykładamy papierem do pieczenia i wylewamy ciasto.
Pieczemy w 180°C przez 20 minut.
Smacznego!


12 komentarzy:

  1. Uwielbiam właśnie takie ciasto z nutą zakalca i takie wilgotne. Mniam ....

    OdpowiedzUsuń
  2. A ja wczoraj robiłam i mi nie wyszło ;] następnym razem spróbuję z twojego przepisu :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moje wychodzi wspaniałe, naprawdę polecam!!!

      Usuń
  3. Odpowiedzi
    1. Ja także, a moje chłopaki (czyt. syn i mąż) szaleją na punkcie czekoladowych wypieków :)

      Usuń
  4. dzisiaj taki kawałek brownie by mi się przydał :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiewióra - niestety, z chęcią bym poczęstowała, ale już nie ma :(

      Usuń
  5. Odpowiedzi
    1. O tej porze roku to chyba jedna z lepszych propozycji na ciasto :)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...