poniedziałek, 18 listopada 2013

Bagietki z masłem czosnkowym do odrywania


Dzisiaj chciałabym Wam pokazać moją propozycję na pyszne, chrupiące, zapiekane bagietki z masłem czosnkowym.
Bardzo proste i super szybkie do przygotowania, bardzo smaczne i aromatyczne.
Idealne na imprezy ze znajomymi czy jako dodatek do zup, szczególnie super smakuje z zupami-kremami, ja np. podawałam z zupą curry z dyni i czerwonej soczewicy.

Składniki:
  • 2 mini bagietki
  • ok. 100 g masła
  • 2 ząbki czosnku
  • sól morska
  • pieprz czarny świeżo mielony
  • świeży tymianek

Sposób przygotowania:
Bagietki ukośnie nacinamy ząbkowanym nożem prawie do końca.

Miękkie masło ucieramy z czosnkiem przeciśniętym przez praskę, szczyptą soli, szczyptą pieprzu i listkami świeżego tymianku. 
Masło (po około 1 łyżeczki) wkładamy w nacięcia bagietki i lekko rozsmarowujemy.

Bagietki wkładamy do nagrzanego piekarnika, opiekamy około 8-10 minut w temperaturze 180°C, aż staną się chrupiące, a masło się rozpuści. 
Podajemy gorące.
Smacznego!

Moja rada:
Bagietki można przygotować także w sezonie letnim na grillu. Przygotowane bagietki wystarczy owinąć w folię aluminiową i opiec na grillu. 




16 komentarzy:

  1. Mniam! Bardzo lubię takie bagietki :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Odpowiedzi
    1. Pewnie, że tak!
      Kupne nie smakują tak jak te zrobione samodzielnie w domu :)

      Usuń
  3. Uwielbiam je i też czasami robię w domu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Są fantastyczne!
      Mój syn i mąż bardzo je lubią :)

      Usuń
  4. Są tak idealnie ponacinane, że wyglądają jak te ze sklepu, ale na pewno są znacznie smaczniejsze :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nigdy gotowych nie kupowałam, ale na pewno są o niebo lepsze, z prawdziwym masłem i polskim czosnkiem :)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...