czwartek, 17 października 2013

Pieczone ziemniaki z piekarnika ze świeżym tymiankiem


Sposobów na przygotowanie ziemniaków jest wiele, ja proponuję ziemniaki pieczone jako dodatek do obiadu, do mięsa, ryby czy warzyw. 
Bardzo proste do przygotowania.
Pyszne, złociste, chrupiące ziemniaczki z dodatkiem przypraw i ziół.  

Jeśli lubicie ziemniaczki pieczone, to zajrzyjcie do innych przepisów:
Nuggetsy z kurczaka i pieczone ziemniaczki z sałatką
Marynowane podudzia sosem sojowym i miodem oraz ziemniaczki pieczone z rozmarynem 

Składniki:
  • ok. 1 kg ziemniaków
  • kilka gałązek świeżego tymianku
  • 3 łyżki oleju
  • 2 ząbki czosnku
  • 1/2 łyżeczki nasion kminku
  • 2 łyżeczki słodkiej papryki
  • 1/3 łyżeczki ostrej papryki
  • sól morska gruboziarnista
  • pieprz czarny świeżo mielony

Sposób przygotowania:
Ziemniaki obieramy, myjemy i kroimy na ćwiartki.
Olej łączymy z przyprawami, kminkiem i posiekanym czosnkiem.
Dokładnie obtaczamy ziemniaki w marynacie.
Układamy na blasze wyłożonej papierem do pieczenia.
Na wierzch kładziemy gałązki tymianku.
Pieczemy w piekarniku nagrzanym do 180-200°C przez około 30-40 minut do czasu aż staną się złociste. 
Podczas pieczenia ziemniaki warto przewrócić łopatką, 1-2 razy, aby równomiernie się upiekły.
Podajemy po upieczeniu gorące. 
Smacznego!


47 komentarzy:

  1. Uwielbiam takie ziemniaczki! Ładnie Ci się przypiekły :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pięknie przyrumienione :) Bardzo lubię tak podane ziemniaki. Wolę je chyba nawet od frytek :)

    OdpowiedzUsuń
  3. moje aż tak się nigdy nie chcą spiec by były chrupiące :) i daje tylko majeranek :) muszę zrobić Twoje

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zawsze mi takie wychodzą, nieważne z jakimi przyprawami podam :)
      Może temperatura za niska lub za krótko trzymasz lub coś nie tak z piekarnikiem.

      Usuń
  4. Jak ja lubię takie ziemniaczki, pięknie zrumienione :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja robię podobne ziemniaczki ale jak się włoży do zimnego piekarnika są bardziej chrupiące:) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Pyszne, chrupiące mi wyszły i rozpieściły podniebienia moich gości. Dziękuję!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi miło, że skorzystałaś/eś z mojego przepisu i bardzo się cieszę, że smakowało :)
      Pozdrawiam i zapraszam do skorzystania z innych przepisów :)

      Usuń
  7. cudne,tyle że na zdjęciu jest tymianek zamiast rozmarynu ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadza się, bo to ziemniaki pieczone z tymiankiem a nie z rozmarynem, więc na zdjęciu jest adekwatne zioło do przepisu :)

      Usuń
  8. Wyglądają na prawdę super. Ta przypieczona skórka daje radę :) Osobiście niestety pomimo wielu prób przyzwyczajenia się do kminku niestety z przykrością muszę stwierdzić, iż poległem na tym polu i niestety kminek w postaci nasion mnie odstrasza. Ale zawsze mogę przecież zamienić kminek na coś innego i też otrzymać porządną dawkę smacznych ziemniaków. Dziękuję za pomysł :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja uwielbiam kminek i żałuję, że nie możesz wypróbować ziemniaków z kminkiem, bo to idealne połączenie :) Ale ziemniaczki pieczone koniecznie przygotuj, nawet pomijając kminek :)

      Usuń
  9. Właśnie przygotowuję obiad dla żony. Mam nadzieję, że po tych pysznych ziemniaczkach zasłużę na nagrodę :P

    Michał

    OdpowiedzUsuń
  10. Przepysznie smakują , i przepysznie wyglądają ��.

    OdpowiedzUsuń
  11. A na jakiej funkcji pieczesz te ziemniaczki? zwykłe górne i dolne grzanie, czy termoobieg? Wyglądają bardzo apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Dziękuję :) muszę wypróbować.

    OdpowiedzUsuń
  13. Dziękuję, wyszły bardzo dobre. Pozdrawiam i życzę dalszych sukcesów kulinarnych.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Anna, dziękuję bardzo i życzę także kulinarnych sukcesów :)

      Usuń
  14. Ten przepis na ziemniaki z piekarnika jest po prostu super :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Super przepis, robiłam pierwszy raz i goście byli zadowoleni. Zamiast tych wszystkich ziół dałam zioła prowansalskie i też było pysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Też często piekę z ziołami prowansalskimi i potwierdzam, że pyszne ziemniaki wychodzą :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Właśnie się pieką ;) Mam nadzieje, że wyjdą tak piękne i złociste, jak na zdjęciu ;) Świetny przepis!

    OdpowiedzUsuń
  18. Na pewno ziemniaczki wyjdą!
    Przy młodych ziemniakach, zwłaszcza tych pierwszych, z uwagi na to, że są bardziej wodniste, nie zapieką się tak ładnie, ale będą smaczne :)
    Smacznego i czekam na opinię :)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  19. Robiłem je pierwszy raz dziś i powiem tyle mmm..... pychota wszystkim smakowało. Super przepis i polecam wszystkim którzy jeszcze nie jedli. Pozdrawiam i smacznego wszystkim.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo za miły komentarz.
      Niezmiernie miło mi, że odważyłeś się wypróbować przepis, a ziemniaczki posmakowały :)

      Usuń
  20. wlasnie pieke ziemniaczki ... jestem ciekawa czy wyjda takie jak na zdjęciu :) pierwszy raz robie ziemniaki w piekarniku ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno wyjdą fajne ziemniaczki :)

      Usuń
  21. Moje ulubione :) Wypróbuję również Pani przepis.

    OdpowiedzUsuń
  22. ja dziś zrobie da mojej ukochanej takie ziemniaczki okaże sie czy to takie pyszne :) po opini piszących myśle że będą pyszne

    OdpowiedzUsuń
  23. zrobiłam, Prościzna! jak dla mnie łatwiejsze niż gotowanie (i ciągłe spradzanie czy już). Wyszły chrupiące :) Świetny przepis, będę robić jeszcze niejednokrotnie. Natalia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie, że prościzna! Na blogu jest bardzo dużo fajnych i prostych przepisów - polecam!

      Usuń
  24. Genialne! Ale ja osobiście dodaje trochę więcej tymianku, uwielbiam go ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ktoś chyba nie doczytał przepisu, bo tu też jest tymianek :)Pozdrawiam!

      Usuń
  25. Najlepsze ziemniaczki jakie tylko są, po prostu rewelacja! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się!Często robię do obiadu w różnych kombinacjach dodatków i przypraw :)Można eksperymentować do woli :)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...