niedziela, 20 października 2013

Muffiny z jabłkiem i cynamonem


Tradycyjnie, jak co niedziela podaję kolejny przepis na słodki wypiek.
Dzisiaj bardzo proste i szybkie do przygotowania muffiny w jesiennej wersji - z jabłkami i cynamonem.
Pyszne i aromatyczne!!!

Składniki:
  • 250 g mąki pszennej
  • 3/4 szkl. cukru trzcinowego
  • 1 szkl. mleka
  • 2 jajka
  • 1/2 szkl. oleju roślinnego
  • 3 łyżeczki cukru z prawdziwą wanilią - przepis podawałam tutaj
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 2-3 jabłka
  • 1 łyżeczka cynamonu

Sposób przygotowania:
Jabłka myjemy, obieramy i kroimy w kosteczkę.
Posypujemy cynamonem i mieszamy, aby całe były nim pokryte.
W jednej misce łączymy suche składniki: mąkę, proszek do pieczenia, cukier i cukier waniliowy.
W drugiej łączymy mokre składniki: mleko, jajka i olej.
Mokre składniki wlewamy do suchych i bardzo szybko, niedbale mieszamy.
Dodajemy jabłka z cynamonem i delikatnie, szybko łączymy z ciastem.
Ciasto wlewamy do papierowych papilotek na muffiny lub foremek silikonowych.
Część jabłek możecie zostawić i ułożyć na wierzchu muffin, delikatnie wciskając w ciasto.
Pieczemy w temperaturze 200°C przez 25 minut. 
Upieczone i ostudzone muffiny można posypać cukrem pudrem.
Smacznego!



43 komentarze:

  1. smaczniutkie, porywam jedną! :) p.s. fajny talerz

    OdpowiedzUsuń
  2. Robię podobne, a na wierzch jeszcze kruszonką sypie! Swoją drogą przepis mam od Ciebie - bodajże 'waniliowe muffiny z rabarbarem i kruszonką'. ')

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, Kasiu M. - przepis masz ode mnie :)
      Oczywiście można dać kruszonkę na wierzch, ale ja chciałam uzyskać bardziej jabłkowy efekt :)

      Usuń
  3. cudowna prostota a jakże pyszna - uwielbiam muffinki z owocami
    ps. śliczne zdjęcie z tym prószącym cukrem - gratuluję

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za miłe słowa :)
      Cieszę się, że spodobało Ci się moje zdjęcie z cukrem pudrem :)

      Usuń
  4. Mniam wspaniale wyglądają te muffinki :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Klasyczne połączenie smaków, uwielbiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja także uwielbiam to połączenie - jabłka i cynamon - nawet jogurty lubię o takim smaku :)

      Usuń
  6. Kocham muffiny, mogłabym się nimi zajadać i odkrywać kolejne połączenia ich smaków non stop :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Muffiny to wspaniały materiał na kombinowanie ze smakami :)

      Usuń
  7. A ja chciałbym zapytać na ile muffinek wystarczą podane w przepisie składniki? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie wychodzi z podanej ilości składników 14 muffin :)

      Usuń
  8. Wyglądają pysznie!!! Zaraz zabieram się za pieczenie. Mniam....

    OdpowiedzUsuń
  9. przepis bardzo ok. wyszły super (17 szt.)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że smakowały.
      Dziękuję za skorzystanie z przepisu i komentarz :)

      Usuń
  10. Czy Wasze też nie urosły zbyt wiele? Może to kwestia jabłek.....jak wystygna sprawdzę czy wyszły dobre :-)

    OdpowiedzUsuń
  11. No nieeee :-( nie wiem co poszło nie tak- wyszly niestety zalalce mimo że jabłka nie puściły soku. No szkoda.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten przepis zawsze wychodzi, nie wiem co poszło nie tak. Czy na pewno trzymałaś się przepisu, czy wstawiłaś muffiny do nagrzanego piekarnika? Wiele osób korzysta z tego przepisu i każdy chwalił :)

      Usuń
  12. Troszkę zmodyfikowałam przepis na wersję dietetyczną. Wyszły super. I aż sąsiedzi przyszli z kawą na muffiny 😊. Dziękuję

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super, bardzo się cieszę, że muffiny zasmakowały :)
      Dziękuję za skorzystanie z przepisu!

      Usuń
  13. Odpowiedzi
    1. Zakalec? Mnie nigdy nie wyszedł zakalec, ale widocznie złej baletnicy to i rąbek u spódnicy...

      Usuń
  14. Świetny przepis. Dziś zrobiłam po raz pierwszy i wyszły. Tylko musiałam piec 30-35 min, by się dopiekły w środku. W sumie są 24 sztuki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiki bardzo dziękuję za skorzystanie z przepisu i cieszę się, że smakowały ;) Co do ilości muffin to ich ilość zależy od wielkości foremek ;)

      Usuń
  15. Muffiny SA przepyszne :-)

    OdpowiedzUsuń
  16. Dzisiaj zrobiłam,zapach boski,ale nie wyrosły mi za bardzo, może za dużo jabłek dałam...? następnym razem dam mniej, bo faktycznie są bardzo smaczne :)Pozdrawiam, Ania.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Muffiny te nie wyrastają za bardzo, bo jabłka są dość ciężkie, lepiej wybrać gatunki mniej soczyste, lepiej wyrosną. Można dodać mniej jabłek, jeśli są za bardzo soczyste :)

      Usuń
    2. A, i jeszcze jedno - muffiny mieszamy niedbale, szybko, zbyt długie mieszanie sprawia, że słabiej wyrastają.

      Usuń
    3. Dzięki za podpowiedzi,pozdrawiam:) Ania

      Usuń
  17. Właśnie pochłaniam,wyszły idealne,najlepsze jakie do tej pory jadłam...Dziękuję za przepis i pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za skorzystanie z przepisu i ogromnie się cieszę, że smakują.
      Dzięki za miły komentarz!

      Usuń
  18. Absolutnie fantastyczne! Jeżeli komuś nie wyszły, musi spróbować jeszcze raz. To jest jeden z lepszych przepisów. Gratuluję i dziękuję :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję za rekomendację przepisu, ale faktycznie, muffiny z tego przepisu zawsze wychodzą!
      Dziękuję jeszcze raz i serdecznie pozdrawiam Ananimową Panią lub Pana!

      Usuń
  19. Przyznaję, że ten przepis jest super,wyszły idealne☺

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...