poniedziałek, 9 września 2013

Zupa koperkowa


Uwielbiam tą prostą i bardzo smaczną zupę.
Klasyka polskich zup.
Zupa bardzo tania do przygotowania.

Składniki:
  • duży pęczek koperku
  • 2 marchewki
  • 1 pietruszka
  • 5-6 ziemniaków
  • kawałek selera
  • kawałek pora
  • 2 listki laurowe
  • 5 ziarenek ziela angielskiego
  • 5 ziarenek pieprzu czarnego
  • sól morska
  • pieprz czarny świeżo mielony
  • 3/4 szkl. śmietany lub jogurtu w wersji light
  • 1 łyżka mąki

Sposób przygotowania:
Ziemniaki obieramy, myjemy i kroimy w kostkę.
Włoszczyznę obieramy,myjemy i wrzucamy do garnka. 
Wlewamy około 2 litrów wody i dodajemy listki laurowe, pieprz ziarnisty i ziele angielskie. Gotujemy wywar.
Gdy warzywa są już prawie miękkie, dodajemy ziemniaki i gotujemy do miękkości.
Śmietanę lub jogurt łączymy z łyżką mąki, wlewamy odrobinę gorącego bulionu, aby zahartować śmietanę i wlewamy do zupy. 
Zagotowujemy i wyłączamy gotowanie.
Koperek myjemy, siekamy i dodajemy do zupy. 
Odstawiamy na kilka minut, aby koperek się sparzył, a zupa nabrała smaku.
Smacznego!

14 komentarzy:

  1. Rzeczywiście bardzo prosta w przygotowaniu i pewnie bardzo smaczna.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, bardzo smaczna i aromatyczna od koperku - uwielbiam ją :)

      Usuń
  2. Narobiłaś mi ochoty na tę zupę :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam takie zupki,kojarzą mi się z dzieciństwem:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak to prawda - mnie też kojarzy się z dzieciństwem :)

      Usuń
  4. Ciekawa, myślę, że by mi zasmakowała ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To delikatna i aromatyczna zupa, więc myślę, że posmakuje Ci :)

      Usuń
  5. Bardzo pyszny blog, z wieloma interesującymi przepisami, a tą zupką skradłaś moje podniebienie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gary Michy bardzo dziękuję za miłe słowa, cieszę się, że podobają Ci się moje przepisy :)
      Zapraszam także po inne inspiracje, prócz zupki koperkowej :)

      Usuń
  6. Ja bym dodała jeszcze trochę masła :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście można dodać masło, ale przecież jest ze śmietaną, więc nie jest to konieczne :)

      Usuń
  7. Wlasnie gotuje ta zupke mam nadzieje ze mezowi bedzie smakowac

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę!
      O tej porze roku niestety koperek nie smakuje tak jak w sezonie, zerwany prosto z ogródka, poza tym pęczki są teraz bardzo malutkie w sprzedaży.
      Mam jednak nadzieję, że będzie zupka smakowała :)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...