wtorek, 17 września 2013

Surówka Coleslaw


Dzisiaj przedstawiam Wam klasyczną wersję znanej surówki Coleslaw.
Doskonała jako dodatek do obiadu, choć ja bardzo lubię ją samą czy do kolacji podać jako dodatek do kanapek.
Bardzo smaczna i prosta do przygotowania.
Oczywiście można dodać także inne składniki, ale taka najprostsza jest równie smaczna!

Składniki:
  • 1/2 główki małej kapusty białej
  • 1 duża marchewka
  • 1/2 małej cebuli białej (ja użyłam czosnkowej)
  • 2-3 łyżki posiekanej natki pietruszki
  • 3-4 łyżki majonezu (lub pół na pół z jogurtem naturalnym w lżejszej wersji)
  • sól morska
  • pieprz czarny świeżo mielony
  • szczypta cukru
  • ok. 1 łyżki soku z cytryny
  • łyżeczka musztardy (opcjonalnie)

Sposób przygotowania:
Kapustę myjemy i drobno szatkujemy, przekładamy do dużej miski, solimy delikatnie i ugniatamy dłonią, a następnie odstawiamy żeby kapusta lekko zmiękła.
Dodajemy drobno posiekaną cebulkę i startą na dużych oczkach tarki marchewkę oraz posiekaną natkę pietruszki.
Dodajemy majonez (lub w wersji lżejszej podaję pół na pół z jogurtem naturalnym) i doprawiamy do smaku solą, pieprzem, cukrem i sokiem z cytryny. Ja czasami dodaję także odrobinę musztardy.
Całość mieszamy i odstawiamy do lodówki żeby smaki się przegryzły.
Smacznego!


10 komentarzy:

  1. Odpowiedzi
    1. Tak Justynko, bardzo smaczna!
      Robiłam ją już jako dziecko, ale wtedy nie wiedziałam, że tak się nazywa i mówiło się u mnie w rodzinie po prostu surówka z kapusty z majonezem :)
      Dość często gości u mnie na stole :)

      Usuń
  2. łojojj, ale dawno nie jadłam! a tak lubię :]

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo ją lubię,chociaż dawno nie robiłam:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Robiłam ją kiedyś, wyszła bardzo smaczna. Tylko w moim przepisie był cały pęczek pietruszki - początkowo mnie to przerażało, ale zaryzykowałam, była pycha :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Paulina Ma - ilość natki pietruszki nie jest obligatoryjna, więc można dodać jej więcej :)
      Ja nie korzystam z żadnych przepisów, surówkę z kapusty robię tak jak się ją robiło u mnie w domu :)

      Usuń
  5. ja dodaję jeszcze trochę chrzanu żeby zaostrzyć smak

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście, że można - kto co lubi :)

      Usuń
  6. potrzebuję przepisu na zupę grochową na kości wędzonej

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...