poniedziałek, 16 września 2013

Knedle ze śliwkami


Mamy sezon na śliwki, więc trzeba z niego korzystać. 
Co prawda to już prawie ostatnie śliwki na działce teściów, ale może uda mi się jeszcze jakieś ciasto upiec.
Knedle ze śliwkami to nieodłączna klasyka polskiej kuchni, a co najważniejsze potrawa tania i bardzo sycąca. 

Składniki:
  • 1 kg ziemniaków
  • ok. 250 g mąki pszennej (ok. 2 szkl.)
  • 1 jajko
  • szczypta soli
  • ok. 700 g śliwek
  • cukier (opcjonalnie)

Sposób przygotowania:
Śliwki myjemy, przekrawamy na pół i usuwamy pestki.
Ziemniaki myjemy, gotujemy w łupinkach, a następnie studzimy, obieramy z łupinek i przepuszczamy przez maszynkę.
Zmielone ziemniaki wykładamy na stolnicę podsypaną mąką.
Dodajemy przesianą mąkę, jajko i sól. 
Zagniatamy szybko ciasto ziemniaczane.
Ciasto dzielimy na 3 części i z każdej formujemy wałek.
Z każdego wałka kroimy kawałki, spłaszczamy dłonią formując placuszek i nakładamy całą śliwkę.
Możecie dodać także odrobinę cukru, ale ja nie dodawałam, bo śliwki były słodkie. 
Zlepiamy dokładnie brzegi i formujemy w dłoniach kulki. 
Knedle wrzucamy partiami na osolony wrzątek i gotujemy 2-3 minuty od wypłynięcia na wierzch.
Podajemy z masłem ze zrumienioną bułeczką tartą, cukrem i cynamonem lub ze śmietaną i cukrem, ewentualnie polane klarowanym masłem.

Moja rada:
Jeśli do przygotowania knedli używacie mrożonych śliwek, to ich nie rozmrażajcie!
Możecie użyć także suszonych śliwek, które należy wcześniej namoczyć w wodzie przez kilka godzin.


6 komentarzy:

  1. dzisiaj je zrobilam sa mega pyszne moj 2,5 letni synek wcinal je az mu sie uszy trzesly

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że smakowały!!!
      Zapraszam do innych kulinarnych inspiracji :)

      Usuń
  2. Mmmm z wielką ochotą bym zjadła kilka takich knedli ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. ja juz korzystalam z wielu twoich inspiracji i zamie
    zam nie przestawac

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo i cieszę się, że podobają Ci się moje inspiracje kulinarne, z których korzystasz :)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...