niedziela, 8 września 2013

Ciasto czekoladowe z cukinią


Moja propozycja na słodką niedzielę - obłędne ciasto czekoladowe z dodatkiem cukinii.
Puszyste, sprężyste i bardzo czekoladowe.
Dzięki dodatkowi cukinii ciasto jest wilgotne i bardzo przyjemne, ale w smaku cukinia jest niewyczuwalna i gdybyście spróbowali ciasta nie domyślelibyście się, że jest w sumie głównym składnikiem ciasta.
Ciasto zachowuje długo świeżość, ale na pewno nie wytrzyma tak długo, bo znika w ciągu 5 minut!
Polecam!!!

Składniki:
  • 2 szkl. mąki pszennej
  • 110 g margaryny
  • 1/2 szkl. cukru
  • 1/2 szkl. oleju (ja użyłam rzepakowego)
  • 1/2 szkl. kefiru
  • 2 jajka
  • 2 łyżki cukru waniliowego - przepis podawałam tutaj
  • 4 łyżki kakao naturalnego, gorzkiego
  • 1 łyżka proszku do pieczenia
  • 1/2 łyżeczki mielonego cynamonu
  • 1/2 łyżeczki mielonych goździków
  • 1 średnia cukinia (ok. 340 g)
  • 1 tabliczka gorzkiej czekolady (u mnie 74% kakao)
  • 1 łyżka masła
  • 3-4 łyżki mleka

Sposób przygotowania:
Margarynę ucieramy z cukrem. 
Dodajemy olej i nadal ucieramy aż składniki się połączą. 
Do masy dodajemy kefir i ucieramy.
Nie przerywając ucierania dodajemy jajka.
Mąkę łączymy z proszkiem do pieczenia, kakao, cynamonem, goździkami i cukrem waniliowym i przesiewamy do masy maślanej.
Mieszamy delikatnie.
Cukinię myjemy i ścieramy wraz ze skórką na tarce o małych oczkach, dodajemy do ciasta i delikatnie mieszamy. 
1/3 tabliczki czekolady siekamy nożem i dodajemy do ciasta.
Dno tortownicy (Ø24 cm) wykładamy papierem do pieczenia, boki smarujemy masłem i posypujemy mąką i wlewamy ciasto.
Pieczemy ok. 40 minut w temperaturze 180°C, do "suchego patyczka".
Po upieczeniu ciasto studzimy na kratce.
Resztę czekolady (2/3 tabliczki) łamiemy na kawałki, roztapiamy w kąpieli wodnej. 
Dodajemy masło i odrobinę mleka, mieszamy. 
Ciepłą polewą pokrywamy wystudzone ciasto.
Smacznego!








11 komentarzy:

  1. Wygląda niesamowicie czekoladowo! Nigdy nie używałam cukinii do ciast i widzę ewidentnie, że czas to zmienić! :)
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie wypróbuj cukinię w słodkich wypiekach, są bardzo smaczne i wilgotne :)

      Usuń
  2. Wspaniale wygląda. Zachęca do spróbowania, skusiłabym się na kawałek :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Mega czekoladowe,aż chce się je jeść,jeść,jeść...

    OdpowiedzUsuń
  4. Dziewczyny jest mi bardzo miło, że spodobał Wam się mój wypiek :)
    Dziękuję za miłe komentarze!

    OdpowiedzUsuń
  5. Odpowiedzi
    1. Paulinko dodam od siebie, że smakowite połączenie!
      Polecam to ciacho!

      Usuń
  6. Kiedyś piekłam ciasto z cukinią wg podobnego przepisu i potwierdzam, że jest pyyyyyszne :D
    Chyba pora znów takie upiec, tyle, że mój mikser skapitulował :/
    Pozdrawiam,
    Ewelina

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za komentarz Ewelino!
      Mój mikser też jakiś czas temu odmówił posłuszeństwa, więc zmuszona byłam wymienić go na nowszy model, ale przez pewien czas ucierałam wszystko ręcznie!

      Usuń
  7. Nieeeee tylko nie takie rzeczy w pracy jak jedyne co mam to kanapka z żółtym serem! :P wygląda przepysznie, przepięknie, przewilgotnie... Drukuję i wieszam na ścianie w kuchni! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przykro mi, że podrażniłam Twoje podniebienie jak jesteś w pracy!
      Dziękuję za bardzo miły komentarz i cieszę się, że podoba Ci się moje czekoladowe ciacho :)
      Mam nadzieję, że nie tylko przepis będzie wisiał w kuchni na ścianie, ale z niego skorzystasz i upieczesz takie cudo!

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...