sobota, 31 sierpnia 2013

Czerwone pesto z suszonych pomidorów - pesto rosso


Dzisiaj przepis na włoski sos z suszonych pomidorów - pesto rosso alla siciliana. 
Przepis bardzo prosty i szybki, gotowy w kilka minut - wystarczy składniki wrzucić do blendera i zmiksować. 
Gotowy sos możecie użyć do makaronów, pizzy, zapiekanek czy do kanapek.

Wielbicieli zielonego pesto zapraszam na moją wersję pesto bazyliowo-migdałowego.

Składniki:
  • słoiczek suszonych na słońcu pomidorów w oliwie
  • 1-2 ząbki czosnku
  • 10 dużych listków świeżej bazylii
  • szczypta suszonych płatków chili - sposób przygotowania podawałam tutaj
  • 2 łyżki orzeszków pinii (możecie użyć także obranych migdałów lub płatków migdałów)
  • 3 łyżki tartego parmezanu (możecie użyć także pecorino lub grana padano)
  • szczypta soli morskiej
  • szczypta cukru
  • pieprz czarny świeżo mielony
  • kilka łyżek oliwy extra vergine - użyjcie jeśli Wasze pomidory były w oleju słonecznikowym

Sposób przygotowania:
Na suchej patelni prażymy orzeszki pinii i studzimy.
Do blendera (lub moździerza) przekładamy wszystkie składniki, dodajemy orzeszki pinii i całość miksujemy na jednolitą masę, dolewając oliwy spod pomidorów dla uzyskania odpowiedniej dla Was konsystencji (mniej lub bardziej rozrzedzone, w zależności do czego użyjecie).
Gotowe pesto przekładamy do słoiczka, wlewamy na wierzch trochę oliwy i zakręcamy. Przechowujemy w lodówce około tygodnia.
Smacznego!

8 komentarzy:

  1. Pomidorki zostały mi od dorsza(zapraszam do mnie)więc będą w sam raz na pesto:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aguś nie pozostaje mi nic innego jak życzyć Ci smacznego!

      Usuń
  2. takie pesto nie znałam, ciekawe :]

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Karmel-itko zapewne znasz zieloną wersję pesto z bazylii - pesto alla genovese :)
      Z pomidorów suszonych na słońcu jest przepyszne!
      Polecam-koniecznie wypróbuj!

      Usuń
  3. Zrobiłam wczoraj. Obłędnie pyszne:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo, bardzo się cieszę, że smakowało :)
      Dziękuję za komentarz :)

      Usuń
    2. Już się przekonałam, po raz kolejny, iż bardzo trafiasz w moje smaki. Pozdrawiam ciepło i wiosennie z Podkarpacia:)

      Usuń
    3. Bardzo mi miło i dziękuję za przemiłe słowa :)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...