niedziela, 25 sierpnia 2013

Ciasto z kaszy manny bez pieczenia z malinami i galaretką


Jest niedziela i jest deser!
Deser w zdrowej odsłonie, bo przygotowany z kaszy manny.
Ciasto jest bardzo proste do przygotowania i nie wymaga pieczenia, a poza tym jest bardzo smaczne i nawet baaardzo smakuje mojemu synowi, który wcale nie przepada za kaszą manną, a to ciasto pochłania i prosi o dokładkę.
To ciasto to dobry sposób na przemycenie do diety dzieci kaszy.
Koniecznie wypróbujcie, efekt murowany!

Składniki:
  • 1/2 szkl. kaszy manny
  • 500 ml mleka
  • 50-70 g masła
  • 1/3 szkl. cukru
  • 1/2 łyżeczki aromatu rumowego
  • ok. 60 g herbatników
  • ok. 250 g malin
  • 1 galaretka malinowa

Sposób przygotowania:
Galaretkę rozpuszczamy w 400 ml wrzącej wody, zgodnie z przepisem na opakowaniu i odstawiamy do wystudzenia.
Do rondelka wlewamy mleko, dodajemy masło i cukier.
Całość podgrzewamy.
Gdy mleko zagotuje się dodajemy aromat rumowy i zmniejszamy ogień.
Delikatną stróżką wsypujemy kaszę mannę i cały czas mieszając, najlepiej trzepaczką, gotujemy aż kasza wchłonie mleko i mocno zgęstnieje.
Formę (wym. górne 20x30 cm) wykładamy folią spożywczą, a następnie suchymi herbatnikami.
Na herbatniki wylewamy gorącą kaszę, rozprowadzamy i wyrównujemy powierzchnię.
Odstawiamy do wystudzenia.
Na wystudzonej masie z kaszy układamy umyte i osączone maliny.
Całość zalewamy tężejącą galaretką i wstawiamy do lodówki na około 1-2 godziny do całkowitego stężenia.
Ciasto przechowujemy w lodówce.
Smacznego!

22 komentarze:

  1. jest niedziela, jest deser i do tego taki pyszny! pomysłowe ciacho, jest świetne ;) zwłaszcza dla wielbicieli manny ;) choć zapewne każdy je polubi!;D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo tenager :)
      Ciesze się, że podoba Ci się mój przepis :)

      Usuń
  2. Odpowiedzi
    1. właśnie się zastanawiałam co zrobic z malinami, które przywiozłam dziś od babci. I już wiem. Świetne ciasto!!!

      Usuń
    2. klementynko ciesze się, że Cię zainspirowałam!
      Polecam także pierogi z malinami - przepis znajdziesz na blogu :)

      Usuń
  3. Ale genialnie wygląda, muszę w końcu jakieś zrobić ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie zrób to ciasto, znika w 5 minut!

      Usuń
  4. Szukając przepisu na prosty, szybki deser z kaszy manny trafiłam na Pani blog:)
    Przepis jest super! Deserek wyszedł wyśmienity!!! Dodałam chyba co prawda za dużo aromatu rumowego, bo tak mi się przechyliło buteleczkę, ale i tak wszystkim smakowało:-)
    Widzę, że sporo u Pani ciekawych przepisów, więc myślę, że będę zaglądała do Pani regularnie :)
    Pozdrawiam,
    Ewelina

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że trafiłaś na mojego bloga i znalazłaś inspiracje :)
      Cieszę się, że deser smakował Tobie i rodzinie :)
      Będzie mi bardzo miło jak będziesz tu często zaglądała!
      Pozdrawiam!

      Usuń
  5. Witam, bardzo spodobal mi sie ten przepis i koniecznie musze go wypróbowac.
    Zastanawiam sie tylko czy moge uzyc aromatu waniliowego zamiast rumowego, bo akurat taki mam.
    Co sadzicie? :)

    Pozdrawiam,
    Ola.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ola - możesz oczywiście użyć aromatu waniliowego, też będzie fajnie się w tym deserze komponował.
      Pozdrawiam!

      Usuń
  6. Odważyłam się,zrobiłam i wszystkim smakowało:)ciasto wyszło super dobre
    :)))
    Pozdrawiam MARZENA

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Marzenko bardzo dziękuję za odwagę i wypróbowanie przepisu!
      Cieszę się, że wszystkim smakowało i zapraszam do skorzystania z innych przepisów :)

      Usuń
  7. A mozna zamiast malin zrobic z jagodami?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście - mogą być i jagody i borówki czy nawet jeżyny lub porzeczki :)

      Usuń
  8. Jakiej wielkości była blacha na której Pani robiła ciasto ?

    OdpowiedzUsuń
  9. Jestem ciekawa czy da się zrobić spód z czegoś innego... Nie dysponuję herbatnikami, a chciałam zrobić miłą niespodziankę mamie po trudnym dniu pracy ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Patrycjo, możesz zrobić bez spodu lub np. z płatków kukurydzianych i roztopionej czekolady :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Witam, przepis bardzo fajny, ale na pewno z tej ilości kaszy mannej nie wychodzi ciasto objętości jak na załączonym zdjęciu :/ Trzymałam się proporcji, a wyszło dość płaskie :( Na szczęście smak super i to wszystko rekompensuje :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciasto to przygotowuję w formie 20x30 cm i wychodzi tak jak na zdjęciu (podając wymiary form podaję wymiary górne -już dopisuję do przepisu :)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...