niedziela, 21 lipca 2013

Lin smażony


Podczas pobytu na urlopie na wsi miałam okazję przyrządzić pyszne smażone liny, które złowił mąż mojej przyjaciółki.
Ryba przyprawiona mieszanką przypraw wyszła aromatyczna, pełna smaku i z chrupiącą skórką.
Polecam! Koniecznie wypróbujcie!

Składniki:
  • świeże liny
  • sól morska
  • pieprz czarny świeżo mielony
  • słodka papryka
  • kolendra mielona
  • kilka roztartych ziarenek gorczycy
  • 2-3 roztarte ziarenka jałowca
  • majeranek
  • rozmaryn
  • chili
  • cytryna
  • olej rzepakowy do smażenia

Sposób przygotowania:
Ryby skrobiemy z łusek, wypatraszamy, płuczemy i osączamy z wody.
Skrapiamy sokiem z cytryny i przyprawiamy, a następnie odstawiamy na kilka minut, aby ryba przeszła smakiem przypraw.
Smażymy na rozgrzanej patelni z dodatkiem oleju z obu stron na złoty kolor, ewentualnie upiec na grillu bez dodatku tłuszczu.
Podajemy z plasterkami cytryny.
Smacznego!

8 komentarzy:

  1. uwielbiam każdą wersje rybki :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję za miłe komentarze :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekawy przepis! Ale!! Osobiście przygotowuję szlachetne gatunki ryb tylko z dodatkiem szczypty soli, no właśnie ale LIN wymaga czegoś więcej ze względu na tony mułu który "obrabia" poszukując pożywienia. Na pewno spróbuję podanego sposobu przyprawienia. Tylko jedna uwaga - lin najlepiej smakuje smażony na maśle (najlepiej klarowanym), no i w zależności od charakteru wody (posmak mułu) czasem wymaga pozostawienia na dobę w lodówce z brzuszkiem wypełnionym cebulą i ewentualnie skropiony cytryną (ale tylko wewnątrz). Tak czy inaczej dzięki za sensowny przepis na lina, bo mało takich w sieci......

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Krzysztof bardzo dziękuję za opinię, ja niestety nie jestem aż takim znawcą ryb, ale mnie, rodzinie i znajomym ryba baaardzo smakowała :)
      A inne szlachetne gatunki ryb przygotowuję z solą, pieprzem świeżo mielonym i skrapiam sokiem z cytryny.

      Usuń
  4. Nie jestem w stanie ocenić czy jesteś znawcą czy też nie, ale jesteś piękną kobietą i masz takie "uduchowione" spojrzenie.... Bardzo Cię przepraszam za tak osobiste refleksje ale szukałem przepisu na lina a znalazłem nie tylko przepis ale i jego wspaniałą autorkę... oczywiście w ramach tego co Internet gwarantuje :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi miło!
      Mam nadzieję, że znajdziesz Tu wiele wspaniałych przepisów, z których skorzystasz :)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...