sobota, 27 lipca 2013

Lekka zupa z młodego groszku, marchewki, ziemniaków i jarmużu


Bardzo szybka i prosta zupa z młodych warzywek.
Przygotowana z tego, co akurat znalazłam w ogródku.
Zupa smaczna, lekka i doskonała na letni obiad. 

Składniki:
  • 1 -1,5 szkl. wyłuskanego młodego groszku cukrowego
  • 2-3 młode marchewki
  • 6 młodych ziemniaków
  • 3 liście jarmużu
  • 1/2 pęczka koperku
  • 1 liść selera
  • kilka gałązek natki pietruszki
  • 1 szkl. śmietanki
  • szczypta oregano
  • szczypta tymianku
  • sól 
  • pieprz czarny świeżo mielony
  • 1 listek laurowy
  • 2 ziarenka ziela angielskiego

Sposób przygotowania:
Marchewkę i ziemniaki skrobiemy i myjemy. 
Wrzucamy do garnka, dodajemy ziele angielskie i listek laurowy, wlewamy ok. 2 l wody.
Gotujemy.
Kiedy wywar zagotuje się zmniejszamy ogień i dodajemy drobno pokrojony jarmuż i liść selera.
Gdy warzywa są już prawie miękkie dodajemy przebrany i opłukany młody groszek.
Gotujemy kilka minut, do miękkości warzyw.
Do zupy wlewamy śmietankę i doprawiamy do smaku solą, pieprzem oraz oregano i tymiankiem. 
Na sam koniec dodajemy drobno posiekaną natkę pietruszki i koperek.
Smacznego!

6 komentarzy:

  1. Trafiłam do Ciebie szukając deseru z serkiem mascarpone:) Smacznie tu u Ciebie, więc zostaję na dłużej:)) Zapraszam do mnie w odwiedziny:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się Lidko, że podoba Ci się mój blog, mam nadzieję, że znajdziesz tu wiele inspiracji :)
      Dziękuję za zaproszenie, na pewno zajrzę i to nie raz :)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...