czwartek, 18 lipca 2013

Ciasto z jagodami


W czasie mojego urlopowego pobytu na wsi upiekłam proste i szybkie ciasto z jagodami, a zarazem pyszne i puszyste.
Ciasto przygotowywałam w towarzystwie mojej serdecznej przyjaciółki,  u której spędzam urlop wraz z synkiem,  a od której też mam ten przepis.
Spróbujcie koniecznie tego ciasta, zwłaszcza, że sezon na jagody leśne wciąż trwa. 

Składniki:
  • 3 szkl. mąki
  • 1,5 szkl. cukru
  • 1 szkl. gęstej kwaśnej śmietany
  • 3 jajka
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1 cukier wanilinowy
  • 3/4 kostki margaryny
  • jagody
  • cukier puder do posypania

Sposób przygotowania:
Margarynę rozpuszczamy i odstawiamy do wystudzenia.
Jagody przebieramy, płuczemy i osączamy na sicie. 
Całe jajka miksujemy z cukrem na puszysty kogel mogel.
Dodajemy cukier wanilinowy, śmietanę i ostudzoną margarynę i nadal, ale delikatnie mieszamy.
Dodajemy przesianą mąkę z proszkiem do pieczenia i miksujemy na wolnych obrotach do połączenia składników.
Ciasto wylewamy do prostokątnej formy wyłożonej papierem do pieczenia i posypujemy jagodami.
Pieczemy ok. 45 minut w temperaturze 180°C.
Po upieczeniu odstawiamy do ostudzenia i posypujemy cukrem pudrem. 
Smacznego!

33 komentarze:

  1. Pięknie wyrośnięte ciasto!

    OdpowiedzUsuń
  2. Apetycznie wygląda, chyba muszę wybrać się na jagody :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie wybierz się na jagody i przygotuj z nich ciacho :)

      Usuń
  3. U mnie piekła się wczoraj drożdżówka z jagodami... Pięknie pachniała. Takie ciacho też musi być świetne!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak, ciacho wyszło przepyszne i długo trzyma świeżość :)

      Usuń
  4. Wspaniałe ,puszyste ,czy kwaśną śmietanę można zastąpić powiedzmy jogurtem greckim?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ladylaura śmietanę można zastąpić jogurtem np. greckim, ale najlepiej wychodzi właśnie ze śmietaną :)

      Usuń
  5. Fantastyczne ciasto. Takie, które najchętniej się zjada. Ja też chętnie zjadłabym teraz kawałek. Zapisze Twój przepis do ulubionych i upiekę :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciesze się i czekam na twoją recenzję :)
      Możesz także wstawić zdjęcie na fan page bloga na FB, będzie mi miło :)

      Usuń
  6. ciato jest przepyszne robilam je juz 2 razy a dzis robie je znowu. za pierwszym razem robilam z jagodami za 2 z jagodami i borowkami czerwonymi a dzis z borowka amerykanska

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się ciesze, że smakuje Ci moje ciasto :)
      Bardzo dziękuję za komentarz :D
      Pozdrawiam!

      Usuń
  7. Robiłem wszystko zgodnie z przepisem i drugi raz wyszedł mi zakalec

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Roman - to ciasto zawsze wychodzi, koleżanki pieką i bardzo chwalą, mnie także zawsze wychodzi:)
      Być może owoce były za mokre lub użyłeś mrożonych i puściły za dużo soku, a może coś podczas pieczenia przeszkodziło ciasto dobrze wyrosnąć.

      Usuń
    2. Witam mam pytanie bo w przepisie pisze żeby jajkami wymieszać z cukrem i chodzi mi o to czy całe jaka czy żółtka i białka osobno?

      Usuń
    3. Roman - miksujemy całe jajka z cukrem :)

      Usuń
  8. kogiel mogiel robi się z całych jajek czy tylko żółtek bo według mnie same żółtka ciasto sie piecze jak wyjdzie lipa to nu pagadi zajec

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miksujemy całe jajka z cukrem na puszysty kogel mogel :)

      Usuń
  9. Jak Pani myśli, wyjdzie mi z jagodami mrożonymi bo właśnie je znalazłam w zamrażarce i mam ochotę coś z nimi zrobić.. Może jak dokładnie rozmrożę i wysuszę? Czy to w ogóle możliwe żeby przywrócić je do normalnego stanu? Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zuza przyznam się szczerze, że z mrożonymi jagodami nigdy nie robiłam, ale zawsze kiedyś trzeba spróbować. Może rozmróź je na sicie żeby odciekły z wody i dopiero dodaj do ciasta :)Mam nadzieję, że wyjdzie :)

      Usuń
    2. Zuza dzisiaj piekam z mrożonymi jagodami i wyszło super. Jagód nie rozmrażałam i posypuję nimi ciasto i od razu wstawiam do nagrzanego piekarnika :)

      Usuń
  10. Piekłam dzisiaj to ciasto:) co prawda już sezon na jagody za nami ale miałam zamrożone właśnie jagódki:) zamrożone elegancko się upiekły:) także nie ma co się bać:) ciasto pychota:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że wyszło ciacho jak trzeba :)
      Dziękuję za wypróbowanie przepisu i komentarz :)
      Pozdrawiam!

      Usuń
  11. Pulchne i przepyszne ciasto :) drugi raz w ciągu tygodnia je piekę a rodzinka i nie tylko zachwycona:) a dodam że mistrzynią pieczenia nie jestem i szukam prostych przepisów a ten jest prościutki i łatwy w wykonaniu,bardzo dziękuję i pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję za przemiły komentarz, cieszę się, że ciasto smakuje i że znalazłaś przepis, jakiego szukałaś.
      Pozdrawiam i zapraszam do skorzystania z innych, równie prostych przepisów :)

      Usuń
    2. Po raz kolejny piszę komentarz ponieważ na bazie tego ciasta robiłam już ze wszelkimi owocami i zawsze wychodzi pychotka,były jagody,śliwki,morele a nawet ananas z puszki-przepisem obdzieliłam wszystkie ciocie bo każdy kto skosztuje się nim zachwyca :)

      Usuń
    3. Super - cieszę się, że ciacho robi taką furorę :) Dziękuję za bardzo miły komentarz :)

      Usuń
  12. Witam. Troszkę chciałbym się poczepiac. W przepisie można podać jakie maja być szklanki (pojemność lub waga) do tego jaka ta blacha ma być duży prostokąt czy mały. A tak poza tym przepis ok Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szklanka to pojemność 250 ml, blacha duża ok. 24x39 cm lub nieco mniejsza :) W razie jakichkolwiek pytań służę pomocą :)

      Usuń
  13. Ja, totalne beztalencie do wszelkich wypieków, tydzien temu odważyłam sie zrobic ciasto tylko dlatego, że dostałam 2 kg
    jagód. Część ożyłam do koktajlu, część do lodów a część użyłam do w/w ciasta. Rewelacja. Przed chwileczką podałam na stół po raz drugi moj wypiek. Rodzina już go prawie zjadła. Tym razem dodałam do ciasta troszeczkę świeżych malin. Pychota. Polecam ten przepis z czystym sumieniem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję za skorzystanie z przepisu i za zaufanie, bo odważyłaś się upiec ciacho, które na domiar tego, jak piszesz jesteś "beztalenciem", to mimo to ciasto wyszło i wszystkim smakowało :)
      Na pewno nie jesteś beztalenciem tylko po prostu nie trafiłaś na dobry przepis :)
      Mam nadzieję, że jeszcze nie raz coś co zrobisz ode mnie z przepisu wyjdzie i zasmakuje.
      Zachęcam do korzystania z moich przepisów :)
      Pozdrawiam !!!

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...