sobota, 29 czerwca 2013

Mojito


Dzisiaj weekendowo i wakacyjnie, więc alkoholowo!
Polecam kubański koktajl mojito (czyt. mohito) na bazie białego rumu z dodatkiem limonki i cukru trzcinowego o słodko-kwaśno-miętowym smaku i aromacie.
Idealny drink na letnie upały i wakacyjne imprezy z przyjaciółmi.
Doskonale chłodzi i orzeźwia.

Składniki:
  • 40 ml białego rumu
  • 1/2 limonki
  • 6-8 listków świeżej mięty (ja użyłam ogrodowej)
  • 2 łyżeczki cukru trzcinowego
  • woda gazowana
  • kostki lodu - najlepiej pokruszone

Sposób przygotowania:
Do wysokiej szklanki wrzucamy pokrojoną na cząstki limonkę i cukier trzcinowy, ugniatamy razem. Dodajemy kilka listków mięty i dalej delikatnie ugniatamy wydobywając smak z limonki i mięty. Wlewamy rum.
Szklankę wypełniamy kruszonym lodem po brzegi i uzupełniamy wodą gazowaną.
Wierzch dekorujemy cząstką limonki i listkami mięty.
Podajemy od razu.
Smacznego!

8 komentarzy:

  1. wyglada swietnie:) orzezwiajace na lato:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dorota Nominowałam Cie do Liebster Blog Awards ;)
    http://testuje-pisze-co-mysle-nie-oszukuje.blogujaca.pl/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za nominację - odpowiedzi na Twoje pytania umieściłam we wcześniejszym poście, gdzie byłam nominowana przez 2 inne osoby - http://kuchnianaobcasach.blogspot.com/2013/06/i-w-tym-roku-zostaam-nominowana-do.html

      Usuń
  3. Podoba mi się ta szklaneczka wypełniona po brzegi, a nawet bardziej ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Mojito bez syropu miętowego. Brzmi zachęcająco. Czy udało Ci się w ten sposób uzyskać intensywny smak mięty? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, garstka mięty z ogrodu wszystko załatwi! Taka ze sklepu pewnie nie ma tyle aromatu!

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...