piątek, 17 maja 2013

Waniliowe muffiny z rabarbarem i kruszonką



Sezon rabarbarowy czas zacząć!!!
Na pierwszą taśmę poszły bardzo szybkie i proste do przygotowania muffiny waniliowe.
Pyszne, wyrośnięte, delikatnie wilgotne z kwaskowatym rabarbarem i pyszną, chrupiącą kruszonką. 
Mhhh, uwielbiam to połączenie - kwaśnego i słodkiego!
Muffiny te idealnie sprawdzą się na pikniku, majówce, wypadzie za miasto czy na lunch do szkoły i pracy.
Idealnie będą smakowały ze szklaneczką zimnego mleka czy z herbatką.

Składniki:

waniliowe muffiny:
  • 250 g mąki pszennej
  • 3/4 szkl. cukru
  • 1 szkl. mleka
  • 2 jajka
  • 1/2 szkl. oleju roślinnego
  • 3 opakowania cukru wanilinowego
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • rabarbar
kruszonka:
  • 1/4 kostki masła
  • 1/3 szkl. cukru
  • 1/2 szkl. mąki pszennej

Sposób przygotowania:
W jednej misce łączymy suche składniki: mąkę, proszek do pieczenia, cukier i cukier wanilinowy.
W drugiej łączymy mokre składniki: mleko, jajka i olej.
Mokre składniki wlewamy do suchych i bardzo szybko, niedbale mieszamy.
Ciasto wlewamy do papilotek na muffiny lub foremek. 
Rabarbar myjemy, obieramy i kroimy na kawałki, układamy na wierzchu muffin, delikatnie wciskając w ciasto.
Przygotowujemy kruszonkę: mąkę wraz z cukrem i masłem rozcieramy palcami aż uzyskamy grudki kruszonki.
Posypujemy muffiny.
Pieczemy w temperaturze 200°C przez 25 minut.
Smacznego!




14 komentarzy:

  1. wanilia i rabarbar-nieznane mi połączenie, chociaż uwielbiam jedno i drugie ;) jestem pewna, że smak nieziemski :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo!

      Nie będę skromna, ale są naprawdę przepyszne :)
      Moje dziecko polubiło rabarbar dzięki tym muffinom :)

      Usuń
  2. od pewnego czasu obserwuję twój blog i co drugi, trzeci przepis jest plagiatem, który kojarzę z innego bloga.
    Nikt by ci niczego nie zarzucał, gdybyś podawało linka skąd czerpałaś inspirację
    przemyśl to
    Marcin

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, to proszę o wskazanie, który przepis jest plagiatem, przepisy i zdjęcia są mojego autorstwa, od nikogo nic nie kradnę, to jest nie poważne co piszesz

      Usuń
    2. A przepis na muffiny chyba każdy zna, tak samo jak przepis na pomidorówkę czy sałątkę jarzynową - i to ma być plagiat?

      Usuń
  3. Aż chciałoby się porwać jedną...:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Za Twoją podpowiedzią zrobiłam wczoraj te muffinki. Są RE - WE - LA - CYJ - NE!!!
    Tak miękkie, puszyste, pachnące... Takich jeszcze nie jadłam. W innych (nie z Twojego przepisu, od Ciebie robiłam tylko kakaowe muffiny), czuć było proszek do pieczenia, nie wyrastały ładnie. A te są po prostu jak z obrazka!

    Nie miałam akurat cukru waniliowego i dodałam trochę olejku waniliowego - również były aromatyczne. No i zamiast rabarbaru (już sezon na niego chyba się skończył), dodałam obtoczone w cukrze i cynamonie jabłka! Pychotka! :) Polecam wersję z jabłkami, mniam! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kasia M. Baaardzo się cieszę, że skorzystałaś z przepisu :)
      Zamiast rabarbaru można dodać inne owoce czy nawet zrobić same bez niczego, ale Twoja wersja z jabłkami musi być przepyszna, bo lubię takie połączenia smakowe.
      Pozdrawiam i zapraszam do korzystania z innych przepisów na blogu!
      P.S. Jak chcesz to możesz na fanpage'u bloga na FB zamieścić zdjęcie tych muffinek - będzie mi bardzo miło :)
      Pozdrawiam!

      Usuń
  5. Ile dałaś tego rabarbaru na tą porcję?Zrobię w tygodniu tylko nie wiem ile kupić;)
    Ania

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu wystarczy kilka łodyg, jakieś 3-4 ;)

      Usuń
  6. Witam, czy można dać mniej opakowań cukru waniliowego albo prawdziwą wanilię?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście, że można zamienić na prawdziwą wanilię lub dać mniej cukru waniliowego, ale w drugim przypadku będą mniej waniliowe :)

      Usuń
  7. Fajny artykuł ale pobierz sobie program antyplagiatowy ze strony www.antyplagiat.net bo widziałem że ktoś kopiuje twoje teksty

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...