wtorek, 7 maja 2013

Surówka z pieczonych buraków ze świeżym tymiankiem i prażonym słonecznikiem



Surówka z buraków to klasyka kuchni polskiej nieco przeze mnie podrasowana i urozmaicona smakowo.
Do klasycznej wersji dodałam świeży tymianek i prażony słonecznik, co nie tylko podkreśliło smak pieczonych buraków, ale nadało nieco innego charakteru surówce. Polecam - koniecznie wypróbujcie!

Składniki:
  • ok. 1 kg pieczonych buraków - sposób na ich przygotowanie podawałam tutaj
  • 1 mała cebula
  • 1 jabłko
  • 2-3 łyżki słonecznika 
  • 2-3 gałązki świeżego tymianku
  • 1/2 łyżeczki suszonego majeranku
  • sok z cytryny lub ocet winny
  • szczypta cukru
  • sól morska
  • pieprz czarny świeżo mielony
  • 2 łyżki oliwy/oleju 

Sposób przygotowania:
Upieczone, ostudzone i obrane buraki ścieramy na tarce o dużych oczkach.
Jabłko myjmy, obieramy i również ścieramy na tarce o dużych oczkach.
Cebulkę drobno siekamy.
Słonecznik prażymy na suchej patelni aż się zezłoci i zacznie ładnie pachnieć. 
Buraki, jabłko, cebulkę, oliwę, słonecznik, majeranek i listki tymianku razem mieszamy w misce. Doprawiamy do smaku i wedle własnego upodobania sokiem z cytryny (octem winnym), solą, pieprzem świeżo mielonym i cukrem.
Smacznego! 

2 komentarze:

  1. W różne sałatki pakuje pestki, ale do buraczków nie próbowałam jeszcze. Czas to zmienić. Twoje wyglądaja smakowicie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za miły komentarz!
      Lubię ten lekko orzechowy posmak prażonego słonecznika i staram się eksperymentować ze smakami, dodaję go tam gdzie mogę.
      Jeszcze mnie moja kulinarna intuicja nie zawiodła.

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...