niedziela, 19 maja 2013

Kompot z rabarbaru



Dzisiaj smak mojego dzieciństwa - kompot rabarbarowy, który przygotowywała moja babcia dla mnie i siostry.
Jest bardzo prosty i szybki do przygotowania. Tylko 3 proste składniki i cudny kompot gotowy!
Idealnie smakuje schłodzony, w sam raz na upalne dni - doskonale chłodzi i orzeźwia.

Składniki:
  • 500 g rabarbaru
  • 1,2 l wody
  • cukier biały lub trzcinowy - wg smaku (u mnie ok. 10 łyżek)

Sposób przygotowania:
Rabarbar myjemy i odcinamy liście oraz końcówki.
Kroimy na kawałki i zalewamy wodą.
Zagotowujemy.
Zmniejszamy ogień i gotujemy jeszcze ok. 5 minut.
Gotowy kompot przecedzamy przez sitko i osładzamy cukrem do smaku.
Schładzamy.
Smacznego!

11 komentarzy:

  1. Taki kompocik był często do obiadu i w moim domu.

    OdpowiedzUsuń
  2. Pyszność, pamiętam jak dziś:)

    OdpowiedzUsuń
  3. tez taki robie:) najlepiej gasi pragnienie latem:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam, ostatnio też go zrobiłam, nie doczekał następnego dnia, był taki pyszny! Nie przecedzam go przez sito, za to przed pokrojeniem na kawałki, obieram. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Dziękuję Wam dziewczyny za komentarze.
    W dzisiejszą upalną pogodę mój schłodzony kompot uratował mnie przed wyschnięciem na wiór :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Na upały najlepszy kompot jaki może być ;-) dodatkowo jeszcze ciacho z rabarbarem... i jestem w niebie :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ajka - i ciacho z rabarbarem będzie!

      Usuń
  7. pyszności :) smak z dziecięcych lat :)

    OdpowiedzUsuń

  8. też zrobiła w asyście truskawkowej - cudowny :):):)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uwielbiam połączenie rabarbaru i truskawek ;) zajrzy też do przepisu na kompot z rabarbaru z wanilią - pyszny :)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...