poniedziałek, 11 marca 2013

Risotto z zielonym groszkiem, miętą i skórką cytryny



Dzisiaj bardzo proste w przygotowaniu danie z ryżu - risotto z groszkiem. 
Dodatek mięty i skórki z cytryny czyni danie ciekawym w smaku, ożywia je i dodaje świeżości, a przy tym smakuje rewelacyjnie. 
Bardzo delikatne i aksamitne w smaku.
Jeśli lubicie risotta to zapraszam także do przepisu na risotto z dynią i rozmarynem.

Składniki:
  • 200 g ryżu arborio
  • 120 g groszku zielonego (mrożonego lub świeżego)
  • 1 mała cebula
  • 500-600 ml bulionu warzywnego lub drobiowego
  • otarta skórka z połowy cytryny
  • 1 łyżeczka soku z cytryny
  • kilka listków świeżej mięty
  • 50 ml śmietanki 12%
  • 2 łyżki masła
  • 2 łyżki oleju
  • pieprz czarny świeżo mielony
  • sól morska

Sposób przygotowania:
Do rondla o grubym dnie dodajemy 2 łyżki oleju.
Do rozgrzanego oleju wrzucamy drobno pokrojoną cebulę i chwilkę smażymy aż stanie się szklista. Następnie dodajemy suchy ryż i cały czas mieszając smażymy chwilkę aż stanie się szklisty. Następnie dolewamy bulion w małych porcjach i gotujemy na małym ogniu by powoli ryż wchłaniał płyn.
Następną porcję bulionu wlewamy dopiero, gdy ryż wchłonie poprzednią porcję płynu.
Gdy wlejemy już ostatnią porcję bulionu wsypujemy groszek i dalej na wolnym ogniu gotujemy do czasu aż groszek będzie dość miękki, a ryż wchłonie cały płyn.
Dodajemy otartą skórkę z wyparzonej cytryny, wlewamy śmietankę i dodajemy masło, mieszamy, doprawiamy do smaku pieprzem i ewentualnie szczyptą soli.
Na sam koniec dodajemy posiekane listki świeżej mięty i łyżeczkę soku z cytryny, całość delikatnie mieszamy.
Smacznego!

11 komentarzy:

  1. Ale ekstra ;) Od dawna marzy mi się risotto, takiego jeszcze nie jadłam ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Kruszynko :)
      Risotto jest mojego pomysłu i wyszło delikatne, aksamitne i ciekawe w smaku. Polecam!

      Usuń
  2. Bardzo , bardzo apetyczne - uwielbiam risotta za ich delikatnośc a smaki w tym cudzie bardzo mi odpowiadaja - w sam raz na wiosnę:)

    OdpowiedzUsuń
  3. smakowite połączenie, zwłaszcza mięta i cytryny przemawiają do mnie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Justynko :)
      Ciesze się, że moje nietypowe połączenia smakowe przemawiają do Ciebie :)

      Usuń
  4. Bardzo lubię ryż z groszkiem, nigdy nie dodawałam do niego mięty, muszę spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Zaciekawił mnie bardzo ten dodatek mięty oraz śmietanki. Zapowiada się interesująco :)

    OdpowiedzUsuń
  6. KasiaWeganka - polecam, wyszło pysznie :)
    shinju - dziękuję bardzo. Cieszę się, że się spodobała moja wariacja na temat risotta z groszkiem :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Alleluja - nareszcie przepis na prawdziwe risotto.
    Ja bym jeszcze dodała nieco parmezanu, żeby było w 100% prawdziwe

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. marge bardzo mnie cieszy, że znalazłaś przepis na prawdziwe risotto. Oczywiście możemy dodać tarty parmezan, ale ja pominęłam tym razem ten krok, bo bez niego też jest pyszne i nieco mniej kaloryczne.
      Dziękuję bardzo za komentarz :) Pozdrawiam :)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...