sobota, 16 lutego 2013

Placuszki z serka wiejskiego


Bardzo proste w przygotowaniu i smaczne placuszki. 
Przygotowanie jak i smażenie trwa błyskawicznie. 
Placuszki są delikatne, lekkie i puszyste.
Doskonała propozycja na lekkie śniadanie lub do popołudniowej kawy czy herbaty jako alternatywa ciasta. 

Składniki:
  • 300 g serka wiejskiego
  • 4 łyżki mąki
  • 2 jajka
  • 2 łyżeczki cukru
  • 1 łyżeczka cukru wanilinowego
dodatkowo:
  • cukier puder do posypania lub
  • miód (syrop klonowy) do polania
  • ewentualnie domowa konfitura (ja podaję z konfiturą z wiśni - przepis tutaj podawałam)

Sposób przygotowania:
Serek przekładamy do miski.
Dodajemy mąkę, żółtka, cukier i cukier wanilinowy.
Mieszamy całość.
Białka ubijamy, ale nie na sztywno i łączymy delikatnie w masą z serka.
Na suchą i rozgrzaną patelnię kładziemy porcje ciasta, formując placuszki i smażymy z obu stron na złocisty kolor.
Usmażone placuszki możemy posypać cukrem pudrem lub polać miodem (syropem klonowym), ewentualnie przybrać domową konfiturą.
Smacznego!



12 komentarzy:

  1. Piękna aranżacja :) A placuszki - bardzo delikatne.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję whiness - rzeczywiście są bardzo delikatne. Polecam!

      Usuń
  2. Idealny deser na niedzielę, uwielbiam serki Pilos, może dziś też zrobię placuszki:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gosiu dziękuję :)
      Koniecznie wypróbuj mój przepis :)

      Usuń
  3. własnie robiłam:) wyszły pyszne! dziękuję za fajny przepis!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Katarzyna bardzo mnie cieszy, że wypróbowałaś mój przepis :) Cieszę się, że Ci smakowało :) Dziękuję bardzo :) Pozdrawiam

      Usuń
  4. Ile mniej więcej wychodzi placuszów z porcji ciasta, na którą podałaś przepis?

    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kasia M. - nigdy nie liczyłam, myślę, że około 12-15 placuszków, w zależności od wielkości. Robiłam kilka razy, ale nigdy nie liczyłam, nie zdążyłam, takie pyszne, że znikają w okamgnieniu. Na pewno policzę przy kolejnym smażeniu!
      Przepis jest mojego pomysłu i jest rewelacyjny!

      Usuń
    2. Zrobiłam placuszki! Pycha!
      Jako, że nie wyobrażam sobie śniadania bez warzyw lub owoców, dodałam cienkie plasterki jabłka podczas smażenia. I wyszły pyszne, puszyste a'la racuszki serowe z jabłkami. :)
      Śniadanko jadłam sama, więc robiłam z połowy porcji - wyszło 5 placków. A żeby było zdrowiej użyłam serka lekkiego i cukru trzcinowego :)

      Mam jeszcze pytanie. Jaki polecasz przepis na muffinki? Zależy mi, by były puszyste, dobrze wyrośnięte i łatwo odchodziły z pergaminu/foremki.

      P.S.
      Nie muszę chyba pisać, że zakochałam się w Twoim blogu i przepisach!

      Usuń
    3. Kasia M. bardzo się cieszę, że skorzystałaś z mojego przepisu i dziękuję za miły komentarz! Oczywiście ciesze się, że dałaś do nich coś od siebie, z jabłuszkiem wyszły na pewno pyszne.

      Co do muffin, to może skorzystaj z przepisu na muffinki kakaowe, są pyszne, puszyste i łatwo odchodzą od foremki czy pergaminu.

      Bardzo dziękuję także za to miłosne wyzwanie, jest ni szalenie miło i ciesze się, że podoba Ci się mój blog i przepisy. Dziękuję bardzo!!!!

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...