niedziela, 10 lutego 2013

Kurczak w marynacie sojowo-miodowej w sezamie i siemieniu lnianym


Dzisiaj propozycja nieco azjatycka. 
Pyszna sojowo - miodowa marynata z dodatkiem imbiru i płatków chili.
Potrawa jak większość powstała spontanicznie i wyszła bardzo smaczna. 
Uprażony sezam i siemię lniane nadają mięsu niesamowitego charakteru i nieco orzechowego posmaku. 
To także pyszna propozycja na Walentynkową kolację dla dwojga.
Jeśli lubicie sezamowe panierki, to zajrzyjcie także do przepisu na  łososia w sezamie.

Składniki:
  • 2 pojedyncze filety z piersi kurczaka
  • 8 łyżek sezamu
  • 4 łyżki siemienia lnianego
  • olej do smażenia
marynata:
  • ok. 1/2 szkl. sosu sojowego ciemnego
  • 2 łyżeczki miodu
  • 1 ząbek czosnku
  • 1/2 łyżeczki imbiru
  • szczypta suszonych płatków chili

Sposób przygotowania:
Przygotowujemy marynatę: sos sojowy, miód, imbir, szczyptę płatków chili i roztarty ząbek czosnku przekładamy do miseczki i dokładnie mieszamy. 
Filety z kurczaka kroimy w długie, cienkie paseczki. 
Kurczaka wkładamy do marynaty i odstawiamy do lodówki na przynajmniej 30 minut, aby mięso przeszło smakiem przypraw. 
Sezam mieszamy razem z siemieniem lnianym w proporcji 2:1. 
Zamarynowane mięso wyjmujemy z marynaty i obtaczamy w mieszance sezamu i siemienia, smażymy na rozgrzanym oleju z obu stron na złoty kolor na średnim ogniu. 
Odsączamy z nadmiaru tłuszczu na ręczniku papierowym. 
Smacznego!

7 komentarzy:

  1. Pięknie się prezentują! U mnie dzisiaj też kurczak w sezamie, ale bez siemienia ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. fajny przepis do wypróbowania

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. kasiekw - Dziękuję i cieszę się, że podoba Ci się moja wariacja :)

      Usuń
  3. Widziałem tą "spontanicznie powstałą" recepturę na opakowaniu siemienia lnianego. Czy trafiła na opakowanie od Ciebie czy z opakowania ba bloga:)?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z jakiego opakowania???
      Sama sobie wymyśliłam marynatę, proszę podać w takim razie źródło opakowania, a nie oskarżać, jestem ciekawa co to za rzekome opakowanie???

      Usuń
    2. Zaciekawiło mnie to co napisałeś i bardzo proszę o podanie co to za opakowanie, jakiej firmy, bo przepis na pewno jest mojego autorstwa i być może producent skorzystał z mojego przepisu bez mojej zgody - muszę to sprawdzić!!!
      Ja używam siemienia lnianego firmy Sante :)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...