środa, 27 lutego 2013

Fasolka po bretońsku



Składniki:
  • 500 g suchej fasoli Jaś
  • 200 g wędzonego boczku
  • 300 g kiełbasy
  • 2 ząbki czosnku
  • 3 łyżki koncentratu pomidorowego
  • 1 nieduża cebula
  • 1 marchewka 
  • 1-2 łyżki majeranku
  • sól
  • pieprz czarny świeżo mielony
  • 1 łyżeczka słodkiej papryki
  • 1 łyżeczka cukru
  • 1 listek laurowy
  • 2 ziarenka ziela angielskiego
  • 4 ziarenka pieprzu czarnego

Sposób przygotowania:
Fasolę zalewamy wodą i odstawiamy najlepiej na całą noc - na około 12 godzin.
Następnie w tej samej wodzie fasolkę razem z marchewką,  listkiem laurowym, zielem angielskim i ziarenkami pieprzu gotujemy do miękkości.
Gdy fasola będzie już prawie miękka dodajemy koncentrat pomidorowy, roztarty w dłoniach majeranek, przeciśnięty przez praskę czosnek, paprykę i chwilkę gotujemy.
Na patelni podsmażamy boczek, kiełbasę i cebulę pokrojone w kostkę i dodajemy do fasolki. Gotujemy aż fasolka będzie zupełnie miękka.
Całość doprawiamy do smaku solą, pieprzem i cukrem. Smacznego!

10 komentarzy:

  1. Ostatnio chodzi za mną fasolka o bretońsku, więc też w końcu muszę się zabrać i ją zrobić;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie dość często gości, choć ze 3-4 razy w roku :)

      Usuń
  2. moje ulubione danie na zimę:) konkretne i sycące:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak - sycące na pewno, rozgrzewające i dające energię :)

      Usuń
  3. Za pomysłowość ... nominuję Twój blog do Liebster Blog.

    Zapraszam http://sepichce.blogspot.com/2013/02/dziekuje.html


    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. SePichce dziękuję za nominację mojego bloga do Liebster Blog - to już moja trzecia nominacja.
    Nie ma tu Twojego komentarza, być może go usunąłeś, ale na poczcie mam powiadomienie!
    http://sepichce.blogspot.com/2013/02/dziekuje.html - odpowiedziałam na Twoje pytania. Pozdrawiam i jeszcze raz dziękuję za wyróżnienie!

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja akurat cukru nie dodaję, ale wydaje mi się, że może to ciekawie urozmaicać smak :) Zapraszam do spróbowania mojej wersji - http://fasolkapobretonsku.net.pl/ :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Marek Kuchcik - zawsze kiedy używamy pomidorów lub koncentratu kwasowość regulujemy poprzez dodanie odrobiny cukru, to polepsza smak, pomidory są wtedy słodsze. Spróbuj - a zobaczysz sam różnicę!

    OdpowiedzUsuń
  7. Marchewka w całości czy pokrojona? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Marchewkę można dodać pokrojoną, startą lub całą, a później, gdy będzie już miękka rozdrobnić, np.widelcem

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...