sobota, 12 stycznia 2013

Ziołowe pulpeciki gotowane na parze


Idealna propozycja dla osób dbających o linię. 
Pulpeciki gotowane na parze nie tylko zawierają mniej tłuszczu, ale są delikatniejsze, lekkostrawne i świetnie smakują. 
Świeże zioła dodają im charakteru i niesamowitego świeżego smaku. 
Są bardzo proste i szybkie do przygotowania. 
A jeśli do ich przygotowania nie użyjemy chili i mniej soli, to możemy podać je również małym dzieciom i osobom starszym będącym na specjalnej diecie.

Składniki:
  • 500 g mięsa mielonego wieprzowego
  • 1 jajko
  • 1/2 czerwonej cebuli
  • 2 ząbki czosnku
  • 2 łyżki posiekanej natki pietruszki
  • 2 łyżki posiekanego koperku
  • 1 łyżka posiekanej bazylii
  • 1 łyżka listków tymianku
  • 1 łyżeczka suszonego majeranku
  • 10 igiełek rozmarynu
  • sól morska
  • pieprz czarny
  • szczypta płatków chili
  • mąka do obtoczenia

Sposób przygotowania:
Do mięsa dodajemy jajko, posiekaną czerwoną cebulę i czosnek oraz wszystkie zioła, doprawiamy do smaku solą, pieprzem i płatkami chili.
Wszystko razem dokładnie wyrabiamy.
Z mięsa formujemy kulki wielkości orzecha włoskiego, obtaczamy delikatnie w mące.
Gotujemy na parze przez około 10-15 minut. 
Takie pulpeciki możemy ugotować również w bulionie, np. warzywnym.
Smacznego!

6 komentarzy:

  1. Robiłam pulpeciki dla mojej rodzinki. mam 10-cio miesięcznego synka więc nie dodałam chili i dałam małą ilość soli. Nie miałam też koperku i pietruszki więc tego też zabrakło. Pulpeciki podałam z ziemniakami i marchewką na gęsto a dorośli dostali jeszcze buraczki. Zostałam pochwalona za dzisiejsze danie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Joanno to również pochwała i dla mnie :) Serdecznie dziękuję za skorzystanie z przepisu i komentarz. Zachęcam do skorzystania z innych przepisów ;) Pozdrawiam

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...