wtorek, 13 listopada 2012

Razowe kopytka z dynią



Dzisiaj proponuję kopytka z dodatkiem dyni i z mąką orkiszową razową. 
Danie klasyczne, a przeze mnie unowocześnione. Koniecznie wypróbujcie. 

A Wy jakie lubicie kopytka?

Składniki:
  • 500 g ugotowanych ziemniaków
  • 200 g surowej dyni
  • 200 g mąki orkiszowej razowej
  • 100 g mąki pszennej
  • 1 jajko
  • sól morska

Sposób przygotowania:
Ziemniaki przeciskamy przez praskę, dynię trzemy na małych oczkach tarki.
Do ziemniaków dodajemy startą dynię, jajko, mąkę oraz szczyptę soli i szybko zagniatamy ciasto.
Z ciasta robimy wałeczki i kroimy kopytka na ukos.
Wrzucamy partiami na osolony wrzątek i gotujemy kilka minut po wypłynięciu na wierzch. Podajemy polane sklarowanym masełkiem.
Smacznego!

12 komentarzy:

  1. Ostatnio zewsząd atakują mnie przepisy z dynią i czuje że to jakiś znak by spróbować zrobić coś z dynią właśnie.
    Twoja kopytka wyglądają bardzo apetycznie! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. wyglądają super apetycznie, bardzo fajny pomysł na kopytka :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Przypomniałas mi,ze kopytek nie jadłam wieki! Twoja dyniowa wersja jest bardzo kusząca. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. KolanoMuchy - tak dania z dynią są rewelacyjne, zapraszam po inne inspiracje z dynią w roli głównej :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Iwona [Escapade Gourmande] - Dziekuję i również pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  6. witam, wlasnie je zrobilam, ale nie moge ich....ugotowac. nie wiem dlaczego, ale wciaz wydaje mi sie ze sa surowe w srodku, jak je jem, to jakby taki kluch. dopiero gdy gotowaly sie juz cale wieki (chyba z 30min!!) wylowilam je i kroilam takie niedogotowane na 1.5cm boki kosteczki i to na wscieklym ogniu gotowalam jeszcze z 10min i dopiero wtedy byly ugotowane!
    W czym moze byc problem?? Blagam, pomocy. 2 dni tem robilam z innego przepisu ciasto na pierogi rowniez z maki orkiszowej. spuchly dwukrotnie, farszu w srodku proporcjonalnie malo i nie chcialy sie ugotowac. Cala ich ilosc poszla....do kosza.
    Prosze, prosze o pomoc i wskazowki...
    Dziekuje

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. aga j. a kopytka zrobiłaś z ugotowanych ziemniaków?
      Bo ja robię te kopytka i zawsze wychodzą, więc nie wiem w czym problem.
      Dynie ścieramy na małych oczkach tarki, dodajemy do ziemniaków i w sumie robi się je jak klasyczne kopytka, tyle że dodajemy mąkę orkiszową i dynię, więc nie ma tu żadnej magii!
      A pierogi z jakiego przepisu robiłaś? Bo ja nie mam na blogu pierogów orkiszowych, więc nie mogę odpowiedzieć na to pytanie? Przepisy na pierogi, które są u mnie na blogu to sprawdzone przepisy, które zawsze wychodzą!

      Usuń
    2. tak, z ugotowanych wlasnie. dynie mialam akurat pieczona/krem, ale to chyba nie ma znaczenia w kwestii niedogotowania a przepis na pierogi owszem nie z twojego bloga, ale wspomnialam bo akurat robilam tez i nie wiem czy to moja maka orkiszowa bo z tesco czy cos nie tak robie. hmm.
      tak czy inaczej zakupie kolejna porcje maki i zrobie z surowej maki jak podajesz. dam znac :)
      dziekuje za odpowiedz.

      Usuń
    3. Ja nie kupuję mąki w Tesco, więc nie wiem jaka jest.
      A skoro użyłaś musu z dyni, to musiałaś zapewne więcej wgnieść mąki i dlatego musiałaś je dłużej gotować.
      Zrób kopytka zgodnie z moim przepisem z surową dynią, a na pewno wyjdą.
      A przepisy na pierogi u mnie są pyszne, ale z mąki pszennej, więc skorzystaj!

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...