czwartek, 1 listopada 2012

Karkówka duszona w piwie


Lubicie karkówkę, bo ja bardzo. 
Postanowiłam przygotować ją z piwem i wyszła przepyszna. 
Idealna propozycja na chłodne jesienne, deszczowe dni, pogodę taką jak dziś.

 Składniki:
  • 600 g karkówki
  • 2 duże cebule
  • 2 ząbki czosnku
  • 250 ml piwa ciemnego (ja użyłam Porter)
  • 1 gałązka rozmarynu
  • 2 łyżeczki miodu
  • 1/2 łyżeczki ziarnistego kolorowego pieprzu
  • sól morska
  • pieprz czarny świeżo mielony
  • olej do smażenia
  • kasza gryczana z warzywami SyS  

Sposób przygotowania:
Karkówkę pokrój w plastry, przypraw solą i pieprzem i odstaw na chwilkę.
Następnie mięso smaż na rozgrzanym oleju z obu stron na rumiano.
Dodaj cebulę pokrojoną w półplastry i posiekany czosnek.
Smaż chwilkę z mięsem.
Gdy cebula się zeszkli dodaj piwo, miód, rozmaryn oraz kolorowy pieprz w ziarenkach.
Przykryj pokrywką i duś około 20 minut.
W tym czasie płyn się zredukuje i zagęści tworząc pyszny sos.
Na koniec sprawdź, czy mięso jest miękkie, dopraw solą i świeżo mielonym czarnym pieprzem. Danie podałam z kaszą gryczaną z warzywami SyS.
Smacznego!


12 komentarzy:

  1. Wygląda przepysznie. Bardzo lubię mięsa duszone z dodatkiem alkoholu - wina lub piwa. Są o wiele bardziej miękkie niż przyrządzone bez tego dodatku.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! Rzeczywiście mięso z dodatkiem alkoholu jest pyszne i bardziej soczyste, miękkie i kruche :)

      Usuń
  2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  3. Karkóweczka palce lizać :). Jeden z moich ulubionych przepisów.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę!
      Dziękuję za komentarz :)

      Usuń
  4. Jest świetne, ale dodałem odrobinę czerwonej i słodkiej papryki trochę moreli i żurawiny. Jest przepyszne!!!!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że smakowało.
      Inwencja twórcza mile widziana oczywiście, z morelami i żurawiną musi smakować bosko, bo fajnie się komponuje z takim piwnym sosem :)

      Usuń
  5. Zawsze karkówkę robiłam wg swojego przepisu- równie dobry, ale postanowiłam coś zmienić no i w sobotę zrobiłam -troszkę go zmodyfikowałam (jak to często w kuchni bywa) ale wyszła SUPER- dziekuję za przepis!!!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo proszę!
      Czasami warto przygotować coś inaczej i poeksperymentować, bo to się opłaca!

      Usuń
  6. Zawsze robiłam z jasnym piwem i bez miodu, muszę koniecznie wypróbować Twój przepis :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Elwiro, jasne też się nadaje, a miód łamie goryczkę piwa, więc warto wypróbować przepis, wielu osobom smakuje :)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...