poniedziałek, 29 października 2012

Sałatka curry z kurczakiem, ananasem i ryżem


To doskonała propozycja na imprezy i spotkania okolicznościowe, choć nie tylko. 
Jest bardzo prosta do przygotowania i smaczna. 
Polecam!

Składniki:
  • 200 g ryżu
  • 1 duża pierś z kurczaka
  • puszka kukurydzy
  • puszka ananasa w kawałkach
  • 3 łyżeczki przyprawy curry ( ja użyłam curry indyjskiego - bardziej korzennego i pikantniejszego)
  • majonez
  • sól morska
  • pieprz czarny
  • 2 łyżki oleju

Sposób przygotowania:
Ryż ugotować w osolonej wodzie na sypko.
Kurczaka pokroić w kawałki, posypać solą, pieprzem i 1 łyżeczką przyprawy curry, dodać olej i odstawić na około 30 minut, aby przeszedł smakiem i aromatem przypraw.
Po tym czasie kurczaka smażymy na suchej patelni aż będzie lekko przysmażony, ale nie surowy (w wersji bardziej light kurczaka można obgotować).
Kukurydzę i ananasa odsączamy z zalewy.
Wszystkie składniki wrzucamy do miski, majonez (wg uznania - ja użyłam 4 łyżki) łączymy z 2 łyżeczkami curry i mieszamy.
Sałatkę schładzamy i podajemy.
Smacznego!

11 komentarzy:

  1. Rewelacyjna sałatka,uwielbiam połączenie kurczaka i ananasa:)zapraszam do siebie na placek cukinii.

    OdpowiedzUsuń
  2. Tak połączenie kurczaka i ananasa świetnie się sprawdza :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Zamiast ananasa mozna tez dodac czerwonego grejpfruta (kazdy segment obrany z cienkiej skorki, i pokrojony na mniejsze kawalki), a do majonezu i curry dodac troche soku wycisnietego z tego samego grejpfruta. Pycha!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja robię sałatkę ryżową z pomarańczą i czerwoną fasolą, bo grejpfrut jest moim zdaniem za gorzki.

      Usuń
  4. Pyszna ta sałatka! Nie wyobrażałem sobie połączenia ryżu z majonezem, dla mnie to pyszne zaskoczenie. Polecam i dziękuję:-*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję za skorzystanie z mojego przepisu.
      Bardzo się cieszę, że zaryzykowałeś i że bardzo smakowało!!!
      Tym bardziej cieszy mnie fakt, że nie znając takiego połączenia skorzystałeś z przepisu - za co serdecznie dziękuję!

      Usuń
  5. Witam serdecznie. Salatka pyszna :) wczoraj zrobilam a dzis juz sladu po niej nie ma :) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam! Bardzo mnie cieszy, że sałatka zasmakowała i tak szybko zniknęła ;)

      Usuń
  6. Mężuś pochwalił, więc przepis udany! :)
    Ps. W końcu gotujesz dla swoich dwóch mężczyzn, czyli podwójna kontrola jakości przed opublikowaniem nowego przepisu.
    Bardzo dziękuję za pomysł.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O, tak! Moi chłopcy to moi prywatni eksperci od kontroli jakości przygotowanych dań :)
      Dziękuję za bardzo miły komentarz i oczywiście skorzystanie z przepisu!

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...