piątek, 14 września 2012

Potrawka z kabaczka w mięsnym sosie


Kilka dni temu otrzymałam pięknie pachnącą przesyłkę z przyprawami od firmy Royal Brand. Bardzo spodobała mi się przyprawa Shoarma, którą postanowiłam wypróbować. 
Shoarma to przyprawa kuchni arabskiej o charakterystycznym pikantnym smaku i lekkim zapachu wędzenia. 
Shoarma zawiera m.in.: chili, kmin, sól, czosnek, paprykę. 
Nie zawiera konserwantów. 
Miałam kabaczka, na którego miałam wielką ochotę i tak powstała potrawka. 
Zapach potrawy unosił się po całym domku, a smaki współgrały ze sobą i tworzyły niesamowitą orientalną nutkę.

Składniki:
  • 1 duży kabaczek
  • 2 cebule
  • 2 czerwone papryki
  • 1 żółta papryka
  • 5 plastrów boczku wędzonego
  • 500 g mięsa mielonego wieprzowo - wołowego
  • 3-4 ząbki czosnku
  • 500 g pieczarek
  • 1/2 szkl. soku pomidorowego
  • sól morska
  • pieprz czarny Royal Brand
  • 4 łyżeczki przyprawy Shoarma Royal Brand 
  • 2 łyżki oleju
  • 3 łyżki posiekanej kolendry
  • 3 łyżki posiekanej natki pietruszki

Sposób przygotowania:
Do garnka o grubym dnie wlewamy olej i wrzucamy cebulę pokrojoną w kostkę oraz boczek pokrojony w paseczki.
Smażymy aż cebula będzie szklista, a boczek lekko przesmażony.
Dodajemy przyprawę shoarma i smażymy chwilkę.
Teraz dodajemy mięso mielone oraz posiekany czosnek i smażymy dalej aż mięso będzie rozdrobnione.
Dodajemy pokrojone w ćwiartki pieczarki, paprykę pokrojoną w większą kostkę i smażymy dalej.
Na koniec dodajemy pokrojonego w większą kostkę kabaczka.
Gdy kabaczek będzie lekko szklisty dodajemy sok pomidorowy.
Dusimy aż warzywa będą miękkie, ale nie rozgotowane.
Na koniec doprawiamy do smaku solą morską oraz pieprzem czarnym świeżo mielonym.
Potrawkę posypać kolendrą i natką pietruszki.
Podajemy z podpłomykami.
Smacznego!

Zapraszam na stronę  http://www.royal-brand.pl/ gdzie można zapoznać się z ofertą przypraw firmy.
 

4 komentarze:

  1. Mmm, może być ciekawe w smaku ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pysznie wygląda i na pewno tak smakuje:)

    OdpowiedzUsuń
  3. właśnie skonsumowałam... jest bardzo bardzo smaczne. polecam !!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że smakowało :) Mam nadzieję, że wypróbujesz jeszcze inne, również smaczne potrawy ;)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...