piątek, 31 sierpnia 2012

Sałatka grecka


Uwielbiam tą sałatkę, jest lekka, smaczna i szybka do zrobienia. 
To prawie klasyczna wersja sałatki greckiej, do dressingu używam dodatkowo ziół i czosnku, które nadają charakteru sałatce. 
Polecam, bardzo smaczna!

Składniki:
  • mieszanka sałat 
  • kilka sztuk pomidorków cherry
  • 1/2 słoiczka czarnych oliwek
  • 1 czerwona cebula
  • 1 ogórek wężowy
  • ser sałatkowy typu greckiego
dressing:
  • 6 łyżek oliwy z oliwek
  • 1-2 łyżki octu winnego
  • 1 ząbek czosnku
  • sól morska
  • pieprz czarny świeżo mielony
  • szczypta cukru
  • suszona bazylia, oregano i mięta

Sposób przygotowania:
Sałatę wsyp do półmiska.
Ogórka obierz i pokrój na grube słupki, pomidorki przekrój na pół, cebulę pokrój w krążki i rozdziel, ser grecki pokrój także w grubsze słupki.
Warzywa wymieszaj z mieszanką sałat, dodaj oliwki i ser grecki. 

Przygotuj dressing: do sosjerki wlej oliwę, ocet winny, dodaj roztarty czosnek, zioła i przypraw solą, pieprzem i cukrem do smaku.
Dressing odstaw na około 30 minut by smaki przeszły razem.
Gotowym dressingiem polej sałatkę.
Podawaj z pieczywem.
Smacznego!

6 komentarzy:

  1. i można przenieść się w ciepłe miejsce

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam sałatkę grecką. :) Wieki jej już chyba nie jadłam! Zrobiłaś mi na nią apetyt.

    OdpowiedzUsuń
  3. swietna jest grecka salatka, bardzo ja lubie! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wygląda super, już dawno takiej nie robiłam, a z tygodnia greckiego w lidlu wybrałam również kilka przysmaków dla siebie:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Zrobiłem. Wyszła tak samo dobra jak sałatka z Capri z mozarellą. Rodzince smakowała, czyli wchodzi na stałe do menu! Dzięki za przepis

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kangur, cieszę się niezmiernie, miło czytać takie słowa. Dziękuję za komentarz! Zapraszam do częstszych odwiedzin :)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...