sobota, 25 sierpnia 2012

Racuchy z jabłkami i otrębami



Dzisiaj kolejny bardzo prosty i szybki przepis. 
Wspaniały pomysł na śniadanie lub na obiad. 
Racuchy z jabłkami wzbogaciłam o otręby owsiane, cynamon, rodzynki i żurawinę. 
Połączenie okazało się bardzo smakowite, synuś zjadł ich naprawdę sporo - 8 sztuk. 
Z przepisu wyszło mi 16 pysznych chrupiących racuchów.

Składniki:
  • 1 szkl. kefiru
  • 1/2 szkl. mąki
  • 1/2 szkl. otrąb owsianych
  • 1 jajko
  • 1,5 dużego kwaśnego jabłka
  • 1 cukier wanilinowy
  • 2 łyżeczki cukru trzcinowego
  • 1 płaska łyżeczka proszku do pieczenia
  • szczypta soli
  • szczypta cynamonu
  • kilka suszonych żurawin i rodzynek
  • olej do smażenia

Sposób przygotowania:
Całe jajko utrzyj z cukrem wanilinowym i cukrem trzcinowym aż uzyskasz puszystą masę.
Dodaj kefir i wymieszaj.
Do mąki dodaj szczyptę soli i proszek do pieczenia i razem przesiej do masy jajeczno-kefirowej. Dodaj otręby i cynamon. Wymieszaj.
Rodzynki i żurawinę pokrój na mniejsze kawałki i dodaj do ciasta.
Jabłka umyj, obierz, pokrój na ćwiartki, usuń gniazdo nasienne i pokrój w plasterki, a następnie wymieszaj z ciastem racuchowym.
Racuchy smaż na rozgrzanej patelni na oleju z obu stron na złoty kolor.
Gotowe racuchy posyp cukrem pudrem i od razu podawaj.
Smacznego!

7 komentarzy:

  1. O, z dodatkiem otrębow jeszcze nie próbowałam. Podoba mi się ten przepis - nie ma zbędnego tłuszczu, a placuszki wyglądają przepysznie. :) Będę częściej zaglądać na Twojego bloga, bo widzę, że naprawdę fajne masz przepisy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się ciesze, że podoba Ci się mój blog i przepisy. Zapraszam do częstych odwiedzin :)

      Usuń
  2. Smakuśne,moje dzieci uwielbiają placki na kefirze:)

    OdpowiedzUsuń
  3. nie cukier wanilinowy tylko waniliowy

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Użyłam wanilinowego ze sklepu, a nie waniliowego!

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...