środa, 1 sierpnia 2012

Pesto bazyliowo - migdałowe


Pyszne, domowe pesto, ale trochę zmodyfikowane. 
Zamiast orzeszków piniowych użyłam płatków migdałowych, które są bardziej dostępne, a które to nadały sosu pyszny posmak i konsystencję. 
Polecam!

Składniki:
  • pół pęczka świeżej bazylii (2 garście)
  • 2 łyżki płatków migdałowych (można użyć orzechów pinii, pecan lub włoskich)
  • 2 małe ząbki czosnku
  • 2 łyżeczki soku z cytryny
  • 2-3 łyżki świeżo startego sera długo dojrzewającego albo innego typu parmezan (ja użyłam Bursztyn)
  • 2 łyżki oliwy z oliwek
  • kilka łyżek oleju z pestek winogron
  • sól morska gruboziarnista
  • pieprz czarny świeżo mielony 

Sposób przygotowania:
Do moździerza (jeśli nie masz to do blendera) wkładamy opłukane listki bazylii, płatki migdałowe, starty ser, czosnek, sok z cytryny, oliwę z oliwek oraz trochę soli i pieprzu i całość ucieramy.
Rozcieramy na papkę, dolewając po trochu oleju z pestek winogron, tak na wyczucie, by sos był gęsty, ale też lekko płynny.
Na koniec doprawiamy do smaku solą i pieprzem.

Gotowy sos możemy przechowywać dość długo w lodówce w słoiczku i użyć kiedy będzie nam potrzebny.

Polecam do dań makaronowych.
Smacznego!

4 komentarze:

  1. no nie gadaj,że to tłukłaś ?!? szacun :D - ja marzę o blenderze, który będzie za mnie robił takie pyszne cudeńka jak pesto i pasty curry ohhh.

    OdpowiedzUsuń
  2. uwielbiam pesto i to własnej produkcji,z braku czasu często używam gotowe z(Lidl)ale koniecznie muszę wypróbować ten przepis.

    OdpowiedzUsuń
  3. a ja muszę zrobić takie pesto,jeszcze nie jadłam,ale zrobię w blenderze

    OdpowiedzUsuń
  4. Pesto wygląda pysznie, do tego makaron i już jest prawdziwa uczta, też kupuję zioła w lidlu, bazylię uwielbiam:)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...