sobota, 28 lipca 2012

Sałatka z bobu, ziemniaków i szynki serano


Bób przeważnie przyrządzamy z solą i masełkiem, bo taki jest smaczny. 
Ja jednak postanowiłam nieco wyjść na przeciw rutynie i zrobiłam sałatkę. 
Wyszła pyszna. 
Może być wspaniałym pomysłem na letni obiad jako danie jednogarnkowe, bo jest syta i pożywna lub na kolację we dwoje czy znajomych.

Składniki:
  • 400 g bobu
  • 500-600 g młodych ziemniaków
  • 1 czerwona papryka
  • 1 cebula czosnkowa
  • kilka plastrów szynki hiszpańskiej serano
  • 1/2 pęczka szczypiorku
Dressing:
  • 3 łyżeczki ostrej musztardy - u mnie sarepska
  • 5 łyżeczek oliwy
  • 1/2 cytryny
  • 1-2 ząbki czosnku
  • 1 łyżeczka cukru
  • pieprz czarny grubo mielony
  • sól morska do smaku
  • 2 gałązki świeżego tymianku

Sposób przygotowania:
Ziemniaki dokładnie wyszorować i ugotować w mundurkach tak by były jeszcze jędrne, ostudzić i obrać z łupin.
Bób umyć i ugotować w osolonym wrzątku, do którego dodać także 1 łyżeczkę cukru.
Bób gotować około 10 minut, uważając by go nie rozgotować, obrać z łupinek. 

Na półmisku układamy ziemniaki pokrojone w kostkę, bób, paprykę pokrojoną w kosteczkę lub paseczki, cebulę w krążki, które rozdzielić oraz szynkę serano pociętą w paseczki.
Możemy użyć do tego kuchennych nożyczek. 

Przygotowujemy dressing: musztardę połączyć z oliwą i sokiem z cytryny, dodać zmiażdżony czosnek i listki oberwane z tymianku, doprawić cukrem, solą i pieprzem grubo mielonym - ja utłukłam pieprz w moździerzu.
Przygotowanym dressingiem polewamy sałatkę i posypujemy drobno posiekanym szczypiorkiem. Schłodzić przed podaniem.
Smacznego!

3 komentarze:

  1. ja nie spotkałam się z cebulą czosnkową,gdzie taką można kupić?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aleksandro, cebulę czosnkową kupisz na każdym ryneczku czy bazarku. To taka biała cebula :)

      Usuń
  2. Ale pyszności, bób z lidlowej półeczki też kupiłam, więc może również zrobię taka sałatkę, super talerz:)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...