poniedziałek, 30 lipca 2012

Napój cytrynowo - limonkowy z miętą


Wszyscy lubimy wodę, która idealnie sprawdza się w upalne dni. 
Nie każdy jednak lubi zwykłą wodę mineralną, dzieci bardzo lubią wody smakowe, które jak wiemy zawierają konserwanty. 
Takie orzeźwienie da nam woda mineralna z dodatkiem cytryny i limonki z lekką nutą mięty. 
Na pewno posmakuje także naszym dzieciom.

Składniki:
  • 1 cytryna
  • 1/2 limonki
  • 1 litr wody mineralnej
  • cukier trzcinowy (ja użyłam 4 łyżki)
  • kilka listków świeżej mięty
  • kostki lodu

Sposób przygotowania:
Wyszorować cytrynę i limonkę.
Z cytryny i limonki odkroić po 2-3 plastry ze skórką.
Z reszty cytryny i limonki wycisnąć sok, przelać do naczynia, dodać cukier i zalać wodą mineralną, tak około 1 szklanki.
Dorzucić kilka listków świeżej mięty oraz plastry cytryny i limonki, lekko całość rozgnieść i odstawić na około 30 minut do lodówki.
Następnie przecedzić, dodać kostki lodu, uzupełnić resztą wody mineralnej.
Przyozdobić kilkoma plastrami cytryny i limonki oraz kilkoma listkami mięty.
Smacznego!

4 komentarze:

  1. Czytając ten przepis kwaśno mi się robiło:-)przez cytrynę i limonkę.Ale napój idealny na upały.Ja taki zrobię.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aleksandro, napój wcale nie jest kwaśny, jest idealny i bardzo orzeźwiający. Polecam :)

      Usuń
  2. Miałam ochotę zrobić go dzisiaj,ale nie mam limonki,Zatem zrobię go jutro.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...