czwartek, 26 lipca 2012

Jagodowy sernik na zimno



Sezon jagodowy w pełni, co mnie bardzo cieszy.
Uwielbiam jagody w każdej postaci i w przeróżnych daniach. 
Sernik na zimno to dla mnie żadna nowość, ale jagodowy robiłam po raz pierwszy i przyznam szczerze, że na pewno nie ostatni. 
Do przygotowania użyłam żelatyny - fix deserowej Dr. Oetkera, którą otrzymałam w nagrodzie za konkurs właśnie na sernik na zimno. 
Oto przepis szybki i prosty:

Składniki:
  • 500 g twarogu 3 - krotnie mielonego lub z wiaderka
  • 1 szkl. cukru
  • 250 ml śmietany kremówki 30%
  • 1 łyżka soku z cytryny
  • 2 żelatyny - fix deserowe
  • 3 szklanki jagód
  • 200 ml wrzącej wody
  • 100 ml zimnej wody 

Sposób przygotowania:
Twaróg zmiksować z cukrem.
Jagody umyć, przebrać i rozgnieść, dodać odrobinę soku z cytryny, a następnie zmiksować z twarogiem.
Schłodzoną śmietanę kremówkę ubić na sztywno.
Przygotować wrzącą i zimną wodę, w której rozpuścić żelatynę, najlepiej zmiksować mikserem. Gotową żelatynę wlewamy do masy serowo - jagodowej i miksujemy.
Na koniec dodajemy ubitą kremówkę, którą delikatnie łyżką wymieszać z masą serowo - jagodową. Tortownicę o średnicy 24 cm posmarować masłem i wyłożyć masę serowo - jagodową.
Schłodzić w lodówce przez 2-3 godziny lub do stężenia masy.
Udekorować świeżymi jagodami i listkami świeżej mięty. Smacznego!

moja rada:
  • W upalne dni śmietanę kremówkę ubijaj w misce z lodem lub zimną wodą, wtedy na pewno się nie zwarzy. 
  • Jagody świeże można zastąpić mrożonymi.  

4 komentarze:

  1. Rewelacyjny serniczek:)chętnie skosztuję.

    OdpowiedzUsuń
  2. Pysznie wygląda, najlepszy do serniczka jest twarożek sernikowy Pilos z lidla, bardzo kremowyyyy:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję i zapraszam na serniczek i rozglądania się po moim blogu :) Pozdrawiam :)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...