czwartek, 19 stycznia 2012

muffinki czekoladowe


Moja rodzinka uwielbia wszelkiego rodzaju czekoladowe smakowitości i stąd dzisiaj upiekłam muffiny, które są boskie.

Składniki:
  • 1 1/2 szkl. mąki
  • 3/4 szkl. cukru
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1 łyżeczka sody
  • 3 łyżki ciemnego kakao
  • 100 g. czekolady
  • 1 szkl. mleka
  • 2 jajka
  • 200 g margaryny

Sposób przygotowania:
Do rondelka wkładamy margarynę, cukier, kakao, 1/4 szkl. mleka. Podgrzewamy na małym ogniu i gotujemy jeszcze ok. 3 minut. Odlewamy około 1/2 szkl. masy na polewę.
Jajka roztrzepujemy z resztą mleka, dodajemy mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia i sodą i ostudzoną masę czekoladową.
Do masy dodajemy także połamaną czekoladę.
Przygotowujemy formę do muffin, do której wkładamy papierowe foremki.
Gotowe ciasto wlewamy do papierowych foremek i pieczemy ok. 25 minut w temperaturze 180oC. Ostudzone muffinki polałam polewą czekoladową i ozdobiłam pisakiem lukrowym dr Oetkera.
Smacznego!

2 komentarze:

  1. Mniam! aż mi smaka zrobiłaś ;)

    pozdrawiam
    Kasia

    OdpowiedzUsuń
  2. uwielbiam muffinki i wszelkie wariacje na ich temat! :D
    Bez wątpienia są pyszne :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...